مککین سیاست اوباما در شرق میانه را شکست کامل خواند

© AP Photo / Matt Yorkمککین سیاست اوباما در شرق میانه را شکست کامل خواند
مککین سیاست اوباما در شرق میانه را شکست کامل خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان مککین سیاست مدار پر نفوس نفوذ حزب جمهوری خواه از ایالت آریزونا و رئیس کمیته مجلس سنا کنگره ایالات متحده در امور نظامی، روز پنج شنبه در جلسه کمیته امور نظامی، سیاست شرق میانه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده را ناکام خواند.

مککین اشاره کرد که قضاوت نهایی سیاست دولت فعلی امریکا در خصوص سیاست شرق میانه، به دوش مورخان آینده قرار دارد، اما، به نظر من میتوان آنرا یک شکست کامل نامید. جان مک کین در حالی این نظریات را بیان کرد که در ماه جنوری سال 2017 پست فعلی خود را ترک خواهد کرد. او معتقد است که در نتیجه سیاست نا درست اوباما به ویژه خروج نیروهای ایالات متحده از شرق میانه "خلاء را به وجود آورده که جای آنرا گروه های تروریستی، اهل سنت، مانند " القاعده — داعش" و همچنان ایران و گدی های کوکی ان پر کرده است.
مککین رئيس جمهور را به گریز از حل مشکل مهم ترین مناطق استراتژیک در جهان متهم نموده گفت، در طول هشت سال گذشته، این دولت بیش از حد به طرف فروپاشی رفت ، بجای انکه نظم را بر قرار کند، هرج و مرج به بلند ترین درجه خود رسیده است، سناتور ادامه داده گفت، که درین منطقه کشورهایی باقی نماند که به شکلی از اشکال صدمه ندیده باشد. به نظر مککین تهدید ناشی از "القاعده"، نسبت به داعش چندان زیاد نیست و حالا هر دو گروه نفوذ خود را از غرب آفریقا به جنوب آسیا در حال گسترش میباشند.
رئیس کمیته نظامی مجلس سنا همچنین گفت که اوباما تا حال دید گاه روشن در خصوص راه های اساسی حل و فصل مناقشه سوریه ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала