لاوروف: امریکا در تلاش حمله به تروریست ها در سوریه نیست

© Sputnik / Tabyldy KadyrbekovГлава МИД РФ Сергей Лавров на церемонии открытия редакционного центра Sputnik Кыргызстан в Бишкеке
Глава МИД РФ Сергей Лавров на церемонии открытия редакционного центра Sputnik Кыргызстан в Бишкеке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای بیان داشت، مسکو مطمئن نیست که ایالات متحده امریکا در تلاش حمله به تروریست های " جبهه النصره" باشد.

برعلاوه این وزیر یادآوری کرد، که وزیر خارجه امریکا علنا گفت، کسانیکه تروریست نیستند می توانند قلمرو تحت اشغال «جبهه النصره» را ترک کنند.

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز گفت، واشنگتن از نخست نمی خواست به توافق بدست آمده با مسکو و دمشق عمل کند. به گفته ی وی ، امریکا به روشنی نمی خواهد بر متحدین خود یعنی به اصطلاح ائتلاف فشار بیاورد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت:- " اگر امریکا واقعا می خواست راه حلی در سوریه بیابد ، آنرا پیدا کرده بود. نمی توان گفت که امریکا نمی تواند به عربستان سعودی ، قطرو یا ترکیه فشار نیاورد. گروهک هایی که خود را آشتی طلب می نامند و تنها در حلب هستند اعلام کردند که به آتش بس ملحق نمی شوند. آنها تقریبا 300 بار رژیم آتش بس را نقض کرده و ساکنان غیر مسلح و نظامیان را کشته اند. در نتیجه تنها ارتش سوریه به طور کامل از توافق پشتیبانی می کند و آتش بس را رعایت می کند. و وقتی امریکا به مواضع ما حمله می کند، به خوبی نشان می دهد که واشنگتن چطور بخش خود در توافق را اجرا می کند". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала