کاهو کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد

© Fotolia / PraphollНа фабрике выращивания салата
На фабрике выращивания салата - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
20 درصد کالری موجود در کاهو به پروتئین‌های موجود در آن مربوط می‌شود. برای کامل کردن یک وعده ی غذایی حتما کاهو میل کنید

کاهو حاوی میزان زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین است. کاهویتان هر چه سبزتر باشد بهتر است
اگر دچار کالری هراسی هستید بدانید که هر ۱۰۰ گرم کاهو حدود ۱۲ کالری است. به همین دلیل می‌توان این سبزی را همراه خوب لاغری و تناسب اندام دانست. کاهو فاقد چربی است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن مصرف کنید. این سبزی پرخاصیت حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می‌کند باعث بهبود حضم غذا نیز می‌شود. همین تاثیر نیز باعث می‌شود که در کوتاه‌مدت به راحتی وزن کم کنید. فیبرها همچنین باعث دفع اسیدهای صفراوی می‌شود.

میوه جات - اسپوتنیک افغانستان
مفاد ویتامین سی به صحت

ویتامین C موجود در کاهو از اکسایش کلسترول پیشگیری می‌کنند. در نتیجه امکان تجمع پلاک‌ها و تشکیل لخته کاهش پیدا می‌کند. باید بدانید که فیبرهای محلول در آب نیز میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد که این مساله نیز باعث ارتقای سلامت قلب می‌شود.
همچنین 20 درصد کالری موجود در کاهو به پروتئین‌های موجود در آن مربوط می‌شود. برای کامل کردن یک وعده ی غذایی حتما کاهو میل کنید.
باید گفت که کاهو برای مقابله با بی‌خوابی نیز مفید میباشد. کافی است چند برگ کاهو میل کنید یا آب کاهو بنوشید تا خوب بخوابید.
خواب - اسپوتنیک افغانستان
خواب عمیق به صحت مفید است

مواد معدنی موجود در کاهو به دفع تکسین‌ها یا همان مواد سمی‌بدن کمک کرده و تعادل اسیدی بازی را حفظ می‌کند. در صورت تعادل اسید و باز، بدن شما انرژی زیاد، پوست شفاف تر و سالم تر و خواب راحت‌تری را تجربه خواهد کرد.
شاخص گلیسمی‌کاهو بالا نیست. از آنجایی که این سبزی کالری اندکی دارد شاخص گلیسمی‌آن نیز بسیار پایین است. این قبیل مواد غذایی برای افرادی که نگران شکر خون خود هستند بسیار مناسب است.
و بلاخره کاهو با وجود اینکه کم کالری است اما طعم دلچسب و کمابیش شیرینی دارد. این سبزی پرخاصیت علاوه بر اینکه سالم است لذت فراوانی به مصرف‌کننده می‌دهد. ترکیب کردن آن با سبزیجات دیگری مانند کرم، بادرنگ، بادنجان رومی ، کرم قرمز و غیره علاوه بر افزایش طعم آن باعث جذب مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала