رییس جمهوری فیلیپین برادر ناتنی هتلر

© AP Photo / Bullit MarquezКандидат в президенты Филиппин Родриго Дутерте
Кандидат в президенты Филиппин Родриго Дутерте - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
من در نابودی با قاچاقگران و معتادین آن مانند هیتلر عمل می کنم

رادریگو دوترته رییس جمهوری که با اعلامیه ها و اظهارات پر تنش خود سرو صدا های زیادی را در مطبوعات جهان براه انداخته.
فیلیپین از سدهِ ۱۷ تا ۲۰ مستعمره اسپانیا و در نیمه اول سده بیستم مستعمره امریکا بود. این کشور در سال ـ ۱۹۴۶م از امریکا استقلال یافت.
رادریگو دوترته دومین رییس جمهور کشور فلیپین٬ بعد از فردیناند مارکوس است ٬که دیکتاتوری را در سیاست داخلی خود اولویت می دهد٬ البته با تفاوت های زیاد. رادریگو دوترته که آرزو ندارد از طریق حقوقی با مواد مبارزه نماید ٬ خود در رشته حقوق تحصیل نموده٬ مدت زمانی وکیل مدافع و سارنوال بود٬ بعدآ دوبار شهردار و سناتور شد. وی در زمان شهر داری خود ٬ با وجودی نفرت خاص که نسبت به معتادان و قاچاقبران موادی مخدر داشت ٬ ۱۲ ملیون پول بودجه شهر را برای ایجاد مرکز معالجه برای معتدان مواد مخدر مصرف نمود و اعلان نمود که هر کسی نزد من بیاید و وعده بدهد که می خواهد تداوی شود ٬ برایش ۲ هزار روپیه بخششی میدهم. 

Philippines President Rodrigo Duterte gestures during a news conference upon his arrival from a state visit in Vietnam at the International Airport in Davao city, Philippines September 30, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عذر خواهی رئیس جمهور فیلیپین از یهودیان

وقتی رادریگو دوترته شاروال بود ٬ در زمان شهرداری خود حتا کشیدن سگرت را در بار ها و رستورانت ها منع نموده بود ٬ یکی از روز ها در رستورانت یک توریست خواست تخطی از قانون شهر نماید و با وجودی که صاحب رستورانت از وی خوا هش کرد٬ سگرت نکشد ٬اما وی سرکشی نمود. صاحب رستورانت به شهر دار مستقیمآ تلیفون نمود ٬ رادریگو دوترته خودش آمد و توریست را مجبور ساخت که سوختگی سگرت خود را بلع نماید ٬ این عملکرد وی مورد انتقاد شدید قرار گرفت ٬ مخصوصآ از طرف نهاد های حقوق بشر.
با وجود آن در سال ۲۰۱۴ وی را کاندید جایزه جهانی برای لقب بهترین شهرداران معرفی نمودند٬ اما وی ابآ ورزید٬ همچنان درسال ۲۰‍۱۰ وی از ګرفتن جایزه ی که از طرف نهاد امریکایی مبارزه با تنباکو اعطا می گردید٬نیز ابآ ورزید و گفت که من صرف وظیفه خود را انجام می دهم و ضرورت به جایزه ندارم.
Президент США Барак Обама - اسپوتنیک افغانستان
باراک اوباما دیدار با رئیس جمهور فیلیپین را به خاطر که او را حرامزاده گفته بود لغو کرد

روزنامه تایم برای رادریگو دوترته لقب جلاد را گذاشت. وی را بار ها مورد انتقاد قرار داده اند که در شهر داواو متهمین قاچاق موادی مخدر بدون محکمه اعدام و تیر باران می شوند ٬ وی در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ در رادیوو تلویزیون نام های تمامی سرکرده های قاچاق چیان موادی مخدر را شخصااعلان نمود٬ که با ګذشت زمان بسیاری از آنها از بین رفتند ٬ که از طرف سازمان ملل وسازمان حقوق بشر مورد انتقاد شدید قرار ګرفت.در عوض سیاست مدار در جواب اظهار نمود که اعدام فوری جنایت کاران موثر ترین طریقه مبارزه با آنها می باشد. وی در سال ۲۰۱۵ اعلان نمود که اګر رییس جمهور انتخاب ګردد٬ تا صد هزار جنایت کاران موادی مخدر را به قتل می رساند. در محفل تحلیف در مانیلا در اولین بیانیه خود دوترته اظهار نمود: «اندرکاران مواد مخدر حرمیانی هستند که اطفال مارا می کشند٬ من برایتان خبرداری می دهم ٬ که ازین عمل دست بردارید٬ حتا اګر شما پولیس هم باشید٬ به خاطریکه من شما را واقعا نابود می کنم». بعد از این روز وی به پولیس خود تفهیم نمود که می توانند سوداګران مواد مخدر را حین ګرفتاری فورآ نابود نمایند٬ از آوان رسیدن به قدرت وی که سه ماه بیشتر نمی ګذرد ٬کشتار عمومی فروشندګان مواد مخدر عملی ګردید. امریکا برای حکومت فلیپین اعلان نمود که تامینات نظامی این کشور راقطع می نماید ٬ هر ګاه بدین ترتیب قانونیت قضایی نقض ګردد٬ و حقوق بشر پامال ګردد. در اګست همین سال در رسانه های جهانی معلوماتی به نشررسید که ۹۰۰ تن از بزرگان فروش مواد مخدر کشته شده ٬ و همه این این عملیات توسط پلیس و فعالین مردمی صورت می ګیرد. دوترته در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی خود اسامی صد ها سیاسیون ٬نظامیان٬ کارمندان پلیس ٬ و سایر اشخاص سرشناس را معرفی نمود که ایشان در تولید و فروش مواد مخدر دست دارند و ازین درک منفعت می برند.
Президент Филиппин Родриго Дутерте - اسپوتنیک افغانستان
تهدید فیلیپین به بیرون شدن از سازمان ملل متحد

وی امر نمود که تسلیم شوند. در ۱۹ اگست در گزارش خاص ملل متحد در مورد اعدام بدون محکمه در فلیپین آمده است که عملکرد دوترته در مورد نابودی اندرکاران موادمخدر ٬ قدم غیر مسولانه و بالاتر از آن جنایت محسوب می گردد. در تاریخ ۲۱ اگست دوترته در جواب اعلان نمود که تدابیر را جهت خروج از عضویت سازمان ملل در دست میګیرد. وی اظهار نمود که چه لازم است که این احماقت را بشنویم. وی ګفت که این سازمان نمی تواند با قعطی و ګرسنګی ٬ تروریزم و تشنجات نظامی در سوریه و عراق مبارزه نماید. در ادامه ګفت در نظر است تا بجای سازمان نا بکار ملل متحد٬ سازمان دیگر بین المللی راایجاد نمایم ٬ که بتواند بهتر عمل نماید و این سازمان موثر می تواند با شمول فلیپین ٬ چین و بعضی از کشور های افریقایی ایجاد ګردد. 
Инаугурация нового президента Филиппин Родриго Дутерте в Маниле - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور فیلیپین سفیر امریکا را آزرد

باید گفت که وی رییس جمهور اوبامارا مورد اعانت قرار داد. وی در نشست ASEAN در لاوس خطاب به اوباما ګفت که تو باید احترامانه برخورد نمایی٬ نه باید حرف های میان تهی بزنی و باقی شما دوستان خود شنیده اید که به چه نام وی را دشنام داد.٬ که من خود تکرار اش را در این برمانه جایز نمی بینم. وی خاطر نشان نمود که فلیپین یک مملکت مستقل است ٬ نه مستمره امریکا ٬ بنآ هیچ کس حق ندارد که رییس جمهور این مملکت را انتقاد نماید (باید ګفت که اوباما می خواست تا کشتار دسته جمعی را در فلیپین با وی و دیګر رهبران این سازمان مورد بحث قرار دهد.) کمی بعد نماینده مطبوعاتی وی از حرف های رییس جمهورش معذرت خواست ٬ اما باوجود آن هم اوباما ملاقات قبلآ پلانیزه شده خود را با وی کنسل نمود. دوترته از وی معذرت خواست و ګفت «من نمی خواهم با وی جنجال نمایم ٬اوباما قدرت مندترین رییس جمهور در جهان است». «من تاسف می کنم که سخنان من انعکاس قوی در جهان نمود ٬ به هیچ وجه غرض من حمله شخصی بر رییس جمهور امریکا نبوده». ۴ روزنګذشت که سر منشی ملل متحد را وی احمق خطاب نمود. وی گفت که پان گی مون صرف یک احمق دیگر است. من کمپاین مبارزه خود را بر ضد جنایت کاران مواد مخدر ادامه می دهم ٬ برای من ایشان قطعاً قابل ترحم نیستند ٬ و بلکل بی تفاوت است که کی چه میگوید.
در ظرف سه ماه همین سال۲۴۰۰ جنایت کار مواد مخدر از بین رفته اند. به اساس گذارش وزارت داخله فلیپین تا به حال ۷۰۰۰۰۰ اندرکاران مواد مخدر خود را تسلیم نمودند ٬ تا از مرګ حتمی نجات یابند و بهتر می دانند که به محکمه رسمی کشانیده شوند. 
پرچم داعش - اسپوتنیک افغانستان
اعلام تشکیل خلافت توسط اسلامگرایان افراطی در فیلیپین

در هفته قبل دوترته اعلامیه پرتشنج دیګری صادر نمود ٬ وی ګفت که من در نابودی با قاچاقگران و معتدان آن مانند هیتلر عمل می کنم ٬ همانندی که ادولف هیتلر یهودان را قتل کرد. با این مبارزه خود را وی به هولوکاست فاشیست شباهت داد ٬ وی بیان داشت معلوماتی در دست دارد که وی را در رسانه ها «برادر ناتنی هتلر» می دانند. ریس جمهور فلیپین افزود که هیتلر ۳ ملیون یهود را از بین برد و در فلیپین هم ۳ ملیون معتدان وجود دارد و من خوشبخت خواهم بود ٬ اګر همه شانرا نابود سازم. البته که این اعلامیه وی مورد نفرت یهودان جهان و همچنان سازمان ملل متحد قرار ګرفت. پارلمان اروپا هیئت از ناظرین خود را به مانیلا فرستاد تا از بی قانونی در آنجا ګذارش دهد٬ اما وی ایشان را رانده و ګفت اتحادیه اروپا به این شکل می خواهد ګناه های خود را کتمان نماید.
به تاریخ ۱۸ سپتمبر وی اعلان نمود که باید عملیات خاص را تا شش ماه دیګر تمدید نماید ٬ زیرا حالت به مراتب وخیم تر است از آن چیزی که وی تصورش را می کرد. رادریګو دوتیرته بدین شکل به ګفته خودش می خواهد نسل آینده خود را از ین بلا نجات دهد. در حالی که در کشور ما افغانستان هر روز به صفوف معتدادین مواد مخدر دها انسان اضافه می ګردد٬ مبارزه با این پدیده شوم نه هم به شکل که دوترته در فلیپین ونه هم به شکل قانونی صورت می ګیرد.
Мисс Вселенная-2015 Пиа Алонсо Вуртцбах - اسپوتنیک افغانستان
معشوقه رئیس جمهور فیلیپین دختر شایسته سال شناخته شد
 که بدون شک شالوده سیاست های غرب و عدم علاقه رهبران ما در مبارزه با این پدیده شوم است.

تاریخ فلیپین ګواه است که ازآوان قرن ۱۷ اسپانیوی ها و قرن بیستم که امریکایان این کشور را در مستعمره خود قرار دادند٬ ملت شان آغشته به این مرض هول ناک ګردید ٬ که امروز رییس جمهور این کشور صرف مبارزه آشتی ناپذیر و بی رحمانه را یگانه علاج این مرض می داند و بس٬ امریکا و جهان غرب زنگ خطر را به صدا می آورند.
امید که افغانستان متوجه این معضله گردد تا ملت افغان را به تدریج به نابودی نکشاند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала