وزارت امور خارجه روسیه: امریکا به خاطر سرنگونی اسد حاضر است "با شیطان معامله" کند

© AFP 2023 / Natalia KolesnikovaГоссекретарь США Джон Керри и Министр иностранных дел России Сергей Лавров после совместной пресс-конференции в Москве
Госсекретарь США Джон Керри и Министр иностранных дел России Сергей Лавров после совместной пресс-конференции в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، امریکا به خاطر سرنگونی رژیم اسد در سوریه، حاضر است با تروریست ها اتحاد و "با شیطان معامله کند".

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، که ایالات متحده امریکا گفتگوی دوجانبه برای حل و فصل بحران سوریه را با روسیه متوقف کرده است.

در بیانیه که در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه به نشر رسیده، آمده است، "تصمیم امروز واشنگتن — بازتاب از واقعیت های است که ما به منظور حل بحران و غلبه بر جنگ در سوریه می خواستیم با هم همکاری کنیم، اما دولت اوباما دیگر قصد این کار را ندارد و یا شاید هرگز قصد چنین کار را نداشته است. ما تصور می کنیم که واشنگتن برای تغییر رژیم دمشق حاضر است "با شیطان معامله "- و با گروه های تروریستی بدنام اتحاد کند، تا رویا تاریخی و قدرت نا هنجار غیر انسانی خود را پس بدست بیاورد".

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است، "سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه امریکا در گفتگوی که با هم داشتند بر عادی سازی وضعیت در اطراف حلب، جای که گروه های مسلح غیر قانونی چند بار آتش بس را نقض کرده اند، تاکید شده است".

وزارت خارجه روسیه تاکید می کند، "روسیه خواستار آتش بس 72 ساعته در این منطقه شده است، اما طرف امریکایی مایل به پشتیبانی این پیشنهاد روسیه نمی باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала