توافق افغانستان و اتحادیه اروپا بربازگشت پناهجویان

© REUTERS / Laszlo Balogh مهاجرین در اروپا
مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتظار می‌روداتحادیه اروپا در کنفرانس بروکسل قول کمک سالانه یک میلیارد یورویی را تا سال ۲۰۲۰ به افغانستان بدهد

در آستانه کنفرانس بروکسل، اتحادیه‌ی اروپا و حکومت افغانستان توافق کردند، پناهجویانی که درخواست پناهندگی‌شان رد می‌شوند، به سرعت کشورهای اروپایی را ترک کنند. اسوشیتدپرس گزارش کرده که افغانستان پناهجویانی که درخواست‌شان رد می‌شود را دوباره بپذیرد.
در همین حال افغانستان تعهد کرده، به پناهجویانی که اسناد هویت ندارند، در مدت یک ماه مدارک مسافرت تهیه کند. در این توافق آمده است که مصارف بازگشت این پناهجویان را اتحادیه‌ی اروپا می‌پردازد.
در همین حال فعالان حقوق‌بشری هشدار داده‌اند که اتحادیه‌ی اروپا نباید کمک‌های خود به افغانستان را مشروط به پذیرش پناهجویان رد شده قرار دهد.
انتظار می‌روداتحادیه اروپا در کنفرانس بروکسل قول کمک سالانه یک میلیارد یورویی را تا سال ۲۰۲۰ به افغانستان بدهد.

مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
برگشت٣٦٥٧ پناهجو به افغانستان

نمایندگان حدود ۷۰ کشور و ۳۰ سازمان بین المللی در روزهای چهارم و پنجم اکتوبر در کنفرانس بروکسل، پایتخت بلجیم گردهم می آیند تا در مورد کمک ها در آینده برای افغانستان بحث و مشوره کنند.
پیش از این گمانه زنی‌هایی مطرح شده بود که مشروط ساختن کمک ها به افغانستان به برگشت دادن پناهجویان این کشور ممکن است در این کنفرانس مطرح شود.
این گزارش‌ها در حالی است که یک پناهجوی ۱۸ ساله افغان در براندنبورگ آلمان توسط یک پناهجوی دیگر به ضرب چاقو کشته شد.
به پگزارش تلویزیون یک انگیزه این قتل تاهنوز روشن نیست؛ این گونه برخوردهامیان پناهجویان در اقامتگاه‌ها بار بار رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала