سفارت بریتانیا و ایالات متحده در قرقیزستان به شهروندان خود در مورد خطر حملات تروریستی هوشدار دادند

© REUTERS / Kevin LamarqueВстреча президента США Джорджа Буша-мл. и премьер-министра Великобритании Тони Блэра, архивный снимок
Встреча президента США Джорджа Буша-мл. и премьер-министра Великобритании Тони Блэра, архивный снимок - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت بریتانیا و ایالات متحده امریکا در قرقیزستان به شهروندان خود در مورد خطر حملات تروریستی بالای مقامات و دیپلمات های خارجی در ماه اکتوبر هوشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریا نووستی، سفارت بریتانیا و امریکا به مقامات و دیپلمات های خود در ماه اکتوبر هوشدار دادند که به احتمال زیاد بالای شهروندان خارجی حملات تروریستی صورت خواهد گرفت. این اعلامیه که در وب سایت رسمی ماموریت دیپلمات ها به نشر رسیده، آمده است، که این تهدیدات شاید به آدم ربایی و گروگان گیری هم پیوند داشته باشد.

در 30 اگوست گزارش به نشر رسید، که در آن از یک انفجار بزرگ در دروازه سفارت چین در بیشکک خبر داده بود. یک بمب گذار انتحاری با موتر بمب گذاری شده خود را در دروازه سفارت چین منفجر کرد که در آن سه تن از نگهبانان سفارت زخمی شدند و به کارمندان این سفارت آسیب نرسیده بود. تروریست انتحاری در جا کشته شد و خسارت زیادی مالی به سفارتخانه چین وارد کرد.

سفارت های این کشورها به شهروندان خود توصیه می کند که مراقب خود در هنگام سفر به جنوب جمهوری — باتکن، اوش و منطقه جلال آباد قرقیزستان باشند. همچنین در این اعلامیه به این اشاره شده است که می تواند مرز با ازبکستان، قرقیزستان و تاجکستان بدون اطلاع قبلی بسته شود. به شهروندان توصیه می شود که در هنگام سفر گذرنامه و کارت بیمه بهداشت و درمان را با خود داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала