مشاهد حسین : راه رسیدن به صلح در افغانستان در کشمیر نهفته است

© AP Photo / Prabhjot GillIndian and Pakistani flags are lowered during a daily retreat ceremony at the India-Pakistan joint border check post of Attari-Wagah near Amritsar, India, Tuesday, July 21, 2015
Indian and Pakistani flags are lowered during a daily retreat ceremony at the India-Pakistan joint border check post of Attari-Wagah near Amritsar, India, Tuesday, July 21, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیتر لاووی دستیار ویژه اوباما و مسئول جنوب اسیا کاخ سفید، اعلام کرد: "معتقد نیستیم که اوضاع افغانستان ارتباطی با کشمیر داشته باشد."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تنسیم، مقامات کاخ سفید درباره حملات اخیر نظامیان هندی در کشمیر از حق دهلی‌نو برای دفاع از خود مانند دیگر کشورها حمایت کرد اما در خصوص شرایط نظامی سنگین بین دو همسایه هشدار داد.
پیتر لاووی دستیار ویژه اوباما و مسئول جنوب اسیا کاخ سفید، اعلام کرد: "معتقد نیستیم که اوضاع افغانستان ارتباطی با کشمیر داشته باشد."
وی افزود: امریکا تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد که تا پایان سال جاری میلادی، هند عضو «گروه تأمین‌کنندگان هسته‌ای» شود.
لاووی اظهار داشت: مسلم است که این مسئله یک تروریسم فرامرزی بوده است و ما فعالیت تروریسم را محکوم می‌کنیم. این یک حمله ترسناک بوده و هر کشوری حق دارد از خود دفاع کند.

Pakistani Prime Minister Nawaz Sharif (R) talks with his Indian counterpart Narendra Modi in Lahore, Pakistan, December 25, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
سیاست دوگانه‌ای پاکستان در قبال افغانستان

او گفت: نگرانی‌هایمان در خصوص احتمال حملات آینده را با هند در میان گذاشتیم و بر موضع دهلی‌نو در خصوص پاسخ نظامی به تهدیدات تروریسم فرامرزی تأکید کردیم اما هند را به "احتیاط" دعوت کردیم.
وی ادامه داد: هند و پاکستان روابط پر تنشی دارند که برای آن راه‌حلی نیز یافت نکرده‌اند.
چندی قبل، «مشاهد حسین» رئیس کمیته‌ دفاعی سنا و نماینده‌ ویژه نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر، گفته بود که راه رسیدن به صلح در افغانستان در کشمیر نهفته است وقتی از صلح سخن گفته می‌شود شما (امریکا) صلح را نمی‌توانید تقسیم بندی کنید و بخشی از آن را جدا سازید.
مشاهد حسین گفته بود که فکر می‌کنید شما می‌توانید در کابل صلح داشته باشید اما کشمیر در آتش بسوزد این به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала