هایدن: افشاگری های اسنودن مانند بزرگترین خونریزی تاریخ امریکاست

© AP Photoادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا
ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
من اطمینان دارم که اسنودن زمانی که تصمیم به این افشاگری ها گرفت یک جاسوس روسی نبود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، مایکل هایدن، مدیر سابق سازمان امنیت ملی امریکا و سازمان سیا تاکید کرد که افشاگری های اسنودن و افشای اسرار دولتی امریکا مانند بزرگترین خونریزی تاریخ جمهوری ماست.
وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا شما اعتقاد دارید که ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی های امریکا یک جاسوس روسی است گفت: خیر، من اطمینان دارم که اسنودن زمانی که تصمیم به این افشاگری ها گرفت یک جاسوس روسی نبود. من در این باره شکی ندارم. اما اگر ما حالا درباره زندگی وی در مسکو صحبت کنیم صادقانه من باید بگویم که نمی دانم اوضاع چگونه است. من هر گونه ارزش و احترام برای سازمان های مخفی روسیه را از دست داده ام.

استیو ووزنیاک، یکی از بنیانگذاران  شرکت اپل - اسپوتنیک افغانستان
ادوارد اسنودن اجنت سابق "سیا" قهرمان هست

هایدن در بخش دیگری از این گفتگو درباره طرح اعطای جایزه صلح نوبل به اسنودن گفت: دریافت جایزه صلح نوبل از طرف اسنودن بدترین کابوس برای من است. در این صورت یک حس ضد آمریکایی نهفته در نوبل به وضوح آشکار می شد.
وی حمله به افغانستان بعد از حملات 11 سپتمبر را امری غیر قابل اجتناب ارزیابی کرد چرا که این کشور یک پناهگاه امن برای القاعده بود و باید نابود می شد.
هایدن در عین حال گفت: اما ما احمق نیستیم، ما در آن نقطه زمانی می دانستیم که افغانستان دوباره به چنین پناهگاه امنی برای تروریست ها تبدیل خواهد شد اگر ما با نیروهای خود در آنجا باقی نمانیم که در آنجا نظمی را ایجاد کنیم که از این امر جلوگیری به عمل آید که در این کشور دوباره پناهگاه امنی برای تروریست ها ایجاد شود.
اما جنگ عراق بر خلاف جنگ افغانستان یک جنگ انتخابی بود.
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ملک ستیز: افغانستان به‌ سوی عراق روان است

این مقام سابق امریکا در بخش دیگری ازاین گفتگو درباره شرایط مصر و منطقه 6 سال بعد از بهار عربی گفت: شرایط بهتر نشده است و تا حدی رو به وخامت است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه من هرگز دنیا را پیچیده تر از امروز تجربه نکرده ام همچنین تاکید کرد که امروز شمار زیادی از فاکتورها، تهدیدها و تغییرات وجود دارند که همگی تاثیرات مستقیمی بر اوضاع می گذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала