600 سگ انتحاری داعش در انتظار ارتش عراق

© Fotolia / Gregor WaschinskiБегущая такса в костюме хот-дога
Бегущая такса в костюме хот-дога - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در شهر موصل برخی فرماندهان عراقی از طرح گروه تروریستی و تکفیری داعش در استفاده از 600 قلاده سگ انتحاری برای جلوگیری از پیشروی ارتش خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا ، فهمی عباس یکی از فرماندهان ارشد قوماندانی زرهی ارتش عراق با اعلام این مطلب به ایرنا در اربیل گفت: تروریست های داعش 600 قلاده سگ را بمب گذاری کرده و قصد دارند با ارسال این سگ ها بین نیروهای ارتش عراق آنها را از طریق کنترل از راه دور منفجر کنند.

به گفته این مقام نظامی ارتش عراق ؛ تروریست های داعش قصد دارند با این اقدام جلوی پیشروی ارتش عراق به مرکز شهر موصل را بگیرند.

این طرح جدید داعش بعد از آن مطرح شد که اکثر حملات انتحاری داعش در عملیات موصل قبل از رسیدن به اهداف توسط موشک های حرارتی خنثی شد.

براساس آمار اعلامی ارتش عراق در 19 روزی که از آغاز عملیات آزادسازی موصل می گذرد، داعش 100 عملیات انتحاری در محورهای مختلف علیه نیروهای عراقی انجام داده است، با این حال نتوانسته است تاخیری در روند پیشروی نیروها ایجاد کند.

فهمی عباس فرمانده قوماندانی زرهی ارتش عراق تاکید کرد به همه نیروها اعلام کرده ایم که از این تاکتیک جدید تروریست های داعش غافلگیر نشوند.

به گفته این افسر عراقی، این احتمال وجود دارد که داعش از سایر حیوانات نیز برای توقف در روند پیشروی نیروها استفاده کند اما باید بدانند که آنها راهی جز تسلیم شدن یا کشته شدن ندارند و در محاصره کامل قرار گرفته اند.

نیروهای ارتش عراق روز گذشته در ادامه پیشروی های خود وارد بخش حمام العلیل در جنوب موصل شده و بدین ترتیب توانستند بخش دیگری را در ساحل غربی دجله آزاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала