تصمیم ناسا مبنی بر ساخت یک ایستگاه فضایی در مدار ماه برای تحقیقات فضایی

© AFP 2023 / Robyn BECKتصمیم ناسا مبنی بر ساخت یک ایستگاه فضایی در مدار ماه برای تحقیقات فضایی
تصمیم ناسا مبنی بر ساخت یک ایستگاه فضایی در مدار ماه برای تحقیقات فضایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانات آناتولی زاک بنیانگذار و صاحب پرتال اینترنت "Russia SpaceWeb" ، ناسا تصمیم دارد یک ایستگاه فضایی بین المللی جدید در مدار کره ماه تآسیس کند که تا سال 2023 آماده برای بهره برداری شود.

این تصمیم (ساخت ایستگاه فضایی بین المللی جدید) طی دیدار نمایندگان سازمان ملی هوانوردی و فضایی "ناسا" با نمایندگان بخش هوافضا کشورهای جاپان، روسیه، اروپا و کانادا، پشت درب های بسته مورد گفتگو و بحث قرار گرفت. آناتولی زاک با نشر مقاله ای در " Russia SpaceWeb "، می نویسد: "موضوع مورد بحث در حال حاضر درباره پروژه ساخت یک ایستگاه چند منظوره ای است که شبیه نوع کوچک شده ی ایستگاه فضایی بین المللی می باشد و به جای زمین، به دور کره ماه خواهد چرخید".

طبق گفته وی: " وسایل تحقیقی در نظر گفته شده در ایستگاه فضایی جدید این امکان را خواهند داد که به عنوان یک ایستگاه بین سیاره ای، بتواند به کهکشان های دوردست سفر نموده و شهاب سنگ های فضایی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد، این ایستگاه همچنین می تواند برای مطالعه کره مریخ نیز مورد استفاده قرار گیرد". وی اضافه می کند که، در ساخت و تهیهء این ایستگاه از تکنولوژی مانند سیستم مستقل کنترل شرایط زندگی و پیشرانه "یونی" استفاده خواهد شد.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала