کابلوف: دولت ترامپ مجبور است با مسکو در مسائل افغانستان همکاری کند

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن نمی تواند به این سادگی مشکلات افغانستان را به تنهایی حل کند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و مدیر گروه دوم آسیایی وزارت امورخارجه در مصاحبه که با ریا نووستی داشت، گفت:- "واشنگتن در دولت جدید خود باید رویکرد در مسائل افغانستان را تغییر بدهد، چرا که ایالات متحده امریکا بدون همکاری با روسیه توانایی حل مشکلات موجود در افغانستان را ندارد".

کابلوف گفت:- "در مرحله نخست باید امریکایی ها در افغانستان روش های خود را بازنگری اساسی کند. آنها باید مشکلات افغانستان را به طور دقیق شناسایی و آنها را حل کنند نه اینکه به ظاهر در باره آنها تنها صحبت کنند. دولت جدید امریکا باید این بار سنگین را که توسط اشتباهات دولت پیشین امریکا به بار آمده است حل کند و برای حل این مشکلات باید رویکردهای خود را در افغانستان باز نگری کند".

کابلوف اشاره می کند، که واشنگتن نمی تواند به سادگی مشکلات افغانستان را حل و تا بی نهایت به این روند ادامه بدهد.

کابلوف گفت:- "حل مشکل افغانستان توسط امریکایی ها به بن بست رسیده است، و این چیزی نیست که به زودی و با قیمت بسیار کم حل شود. بنابراین آنها مجبور هستند برای حل این مشکل با کشورهای همسایه افغانستان روابط خود را برقرار کنند تا این کشورها در ثبات افغانستان با امریکا همکاری نمایند. امریکایی ها می توانند با ما ارتباط برقرار کنند و من بدون کدام رو در واسی می گویم که بدون مشارکت روسیه مشکلات افغانستان حل نخواهد شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала