شرکت اپل زمینه تولید آیفون در آمریکا را بررسی می کند

© AP Photo / Eric Risbergپرطرفدارترین گوشی هوشمند جهان معرفی شد
پرطرفدارترین گوشی هوشمند جهان معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت اپل از کمپانی فاکسکان (Foxconn) خواسته است تا امکان مونتاژ گوشی های آیفون را به جای چین در ایالات متحده امریکا بررسی کند.

گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اقتصادی جاپانی نیکی (Nikkei) ، در این رابطه می نویسد که؛ شرکت اپل در ماه ژوئن سال جاری این موضوع را با شرکای خود بررسی کرده و  به عقیده شرکت "فاکسکان" تحقق این کار بعید به نظر می رسد چونکه درآن صورت قیمت آیفون بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت. علاوه بر تحقیق "فاکسکان"، مدیر اپل "تیم کوک" از شریک دیگر خود "Pegatron"  نیز درخواست مشابهی کرده بود، اما آنها در پاسخ اعلام کردند که به علت عدم سود دهی به کلی با این پیشنهاد مخالف هستند.

 به گزارش روزنامه "نیکی" خود آقای کوک بارها گفته است که ؛ مردم چین با صرف هزینه هنگفت و تلاش بسیاری توانسته اند کشور خود تبذیل به مرکز تولید جهان کنند، و امکان راه اندازی شرایط اقتصادی مشابه و تبدیل منطقه ای مشابه چین، در هیچ کجای دنیا امکان پذیر نخواهد بود.

 با وجود این مشکلات، انتقال پروسه مونتاژ و تولیدات به ایالات متحده امریکا یکی از الزاماتی است که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پیش از انتخاب وی به زبان آورده بود، به عقیده ی ترامپ تاجر، شرکت اپل در حال حاضر از آنچه باید بپردازد مالیات کمتری پرداخت می کند، و همچنین فرصت های شغلی برای دیگر کشورها فراهم می سازد.

 به نوشته روزنامه "نیکی"، ترامپ نمی تواند در شرایط فعلی به این بخش از برنامه انتخاباتی خود عمل کند زیرا برای تحقق این موضوع نیازمند اعطای یارانه های دولتی و همچنین معافیت های جدی مالیاتی از سوی دولت امریکا می باشد.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала