دودیدارامامعلی رحمان با وزیر خارجه قزاقستان روی محور افغانستان

© Sputnik / Host Photo Agency/Evgeny Biyatovدیدارامامعلی رحمان با وزیر خارجه قزاقستان روی مسایل دوجانبه و افغانستان
دیدارامامعلی رحمان با وزیر خارجه قزاقستان  روی مسایل دوجانبه و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با یرلان ادریس اف وزیر امور خارجه قزاقستان در دوشنبه دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس با استنار به اطلاع دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان گزارش میدهد، رحمان و ادریس اف در این دیدار چشم‌انداز گسترش همکاری‌های چند جانبه تاجیکستان و قزاقستان را در چارچوب کشورهای شریک استراتژیک و سازمان و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار دادند.
رئیس جمهور تاجیکستان در این ملاقات با اظهار رضایت از روابط فعلی آستانه و دوشنبه به تقویت بیشتر مناسبات دوستانه 2 کشور تاکید کرد.
بررسی وضعیت فعلی منطقه و جهان، به ویژه موضوع امنیت و ثبات در افغانستان و تقویت مرزهای کشورهای منطقه با این کشور، برنامه‌های آتی مبارزه مشترک تاجیکستان و قزاقستان علیه تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر از موضوعات محوری دیدار رحمان و ادریس اف بود.
طرفین در این نشست همچنین کمک به ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان، تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری کشورهای منطقه با این کشور و راه اندازی زیرساخت های انرژی و حمل‌ونقل در قلمرو این کشور را تاکید کردند.
رحمان و ادریس اف همچنین در مورد حل و فصل دیگر مسائل عمده منطقه و جهانی از جمله کاهش خطر حوادث طبیعی و تغییرات عمده اقلیمی در جهان تبادل نظر کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала