خبرساز شدن لحن عجیب ترامپ در گفتگو با نخست وزیر پاکستان

© AP Photo / Matt RourkeКандидат в президенты Дональд Трамп с телефоном
Кандидат в президенты Дональд Трамп с телефоном - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتشار متن صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب امریکا در گفت‌وگو با نخست‌وزیر پاکستان، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، دولت پاکستان روز چهارشنبه متن صحبت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب امریکا در گفت‌وگو با «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان را منتشر کرد.

هرچند انتشار متن کامل گفت‌وگوهای تیلیفونی مقامات کشورها مرسوم نیست، اما آنچه بیشتر خبرساز شده، لحن غیررسمی و بیش از حد صمیمی ترامپ در این گفت‌وگو است.

در بخشی از این بیانیه به نقل از رئیس‌جمهور منتخب امریکا آمده است:- "نخست وزیر نواز شریف شما اعتبار بسیار خوبی دارید. شما آدم فوق‌العاده‌ای هستید. کار شما فوق‌العاده است و این مسئله هر روز نمایان است. امیدوارم به زودی با شما ملاقات کنم".

وی افزود:- "الان که با شما صحبت می‌کنم، انگار دارم با کسی صحبت می‌کنم که مدت‌هاست او را می‌شناسم. کشور شما فوق‌العاده است و فرصت‌های بسیار زیادی در آن هست. پاکستانی‌ها جزو باهوش‌ترین انسان‌ها هستند".

ترامپ ادامه داد:- "آماده و حاضرم که هر کاری که بخواهید برای حل و یافتن راهکار برای مشکلات کنونی انجام دهم. این برای من مایه افتخار است و شخصا این کار را خواهم کرد. هر وقت که خواستید به من زنگ بزنید، حتی پیش از 20 جنوری که کارم را آغاز می‌کنم".

او پاکستان و مردم این کشور را «شگفت انگیز» توصیف کرده و گفته است که آماده است که به اسلام آباد سفر کند.

استفاده مکرر از صفات و لحن غیردیپلماتیک ترامپ از یک سو و انتشار کامل متن گفته‌های وی توسط دولت پاکستان بسیاری از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را متعجب کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است:- "این متن طرز غیرمعمولی صرفا بر صحبت‌های ترامپ متمرکز شده و لحنی دارد که بدون شک مختص خود ترامپ است".

تمجید منحصر به فرد ترامپ از پاکستان در حالی است که او در سال 2012 در توئیتر نوشته بود:- "رک بگویم. پاکستان دوست ما نیست. چندین و چند میلیارد دالر به آن‌ها پول داده‌ایم و در عوض فقط خیانت و بی‌احترامی دیدیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала