اسنودن: سیستم دادگستری امریکا بر اساس استانداردهای دوگانه است

© AP PhotoЭдвард Сноуден
Эдвард Сноуден - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادوارد اسنودن یکی از ماموران پیشین سازمان اطلاعات امریکا سیستم دادگستری امریکا را استوار بر اساس استانداردهای دوگانه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ادوارد اسنودن یکی از ماموران پیشین سازمان اطلاعات سیستم دادگستری امریکا را چنین شرح داد: سیستم دادگستری امریکا استوار بر اساس استانداردهای دوگانه در مقابل شهروندان اش می باشد، افرادی که دارای مقام در دولت و پیوندی با دولت دارند نسبت به شهرواندان عادی کمتر مجازات می شوند.

به عنوان نمونه اسنودن، دیوید پتراوس رئیس پیشین سازمان سیا را مثال زد، که امروز یکی از گزینه ها برای مقام وزارت امور خارجه امریکا در دولت ترامپ است. در سال 2012 مشخص شد که پتراوس اطلاعات سرّی را با معشوقه و شرح حال نویس پولا برادوئل در میان گذاشته است. او به خاطر این کار جریمه ای به میزان 100 هزار دالر پرداخت کرد و استعفا داد و حتی یک روز هم زندانی نشد.

خود اسنودن اطلاعاتی که جنبه مخفیانه ی کمتری داشته اند را منتشر کرده است و حتی نه برای نفع شخصی و در تمایز با پتراوس به نفع جامعه این کار را انجام داده است. اسنودن که مجازات زندان طولانی مدت او را تهدید می کند، گفت:- "او حتی یک روز را در زندان نبود علی رغم آنکه اطلاعاتی که او فاش کرد بسیار سرّی بودند".
ادوارد اسنودن در سال 2013 تعدادی از اسناد محرمانه که پیوند به برنامه نظارت آژانس امنیت ملی و دستگاه اطلاعاتی انگلیس داشت را منتشر کرد و از آن زمان به بعد از ترس آزار و اذیت ماموران اطلاعاتی امریکا به روسیه پناهنده شد. اسنودن در حال حاضر اجازه اقامت خود را گرفته و می تواند در روسیه و بیرون از روسیه سفر کند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала