نظرسنجی: آیا ایالات متحده امریکا نقش رهبری جهانی را پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به خوبی اجرا کرد ؟

عضو شوید
در یک همه پرسی که از طرف اسپوتنیک برگزار شده بود، بیشتر از (69٪) ساکنان آلمان،(55 ٪) فرانسه و(51٪) ایتالیا بر این باورند که ایالات متحده امریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 که به عنوان تنها ابرقدرت جهان باقی مانده بود از عهده رهبری جهان به خوبی بیرون شده نتوانست.

این همه پرسی توسط شرکت IFOP برای خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک انجام شده بود.

 به پاسخ این پرسش که «آیا ایالات متحده امریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از عهده رهبری جهانی به خوبی برآمد؟» تنها 24٪ از آلمانی ها، 35 درصد از فرانسوی ها و 42 درصد از ایتالیایی ها پاسخ مثبت دادند و 10 درصد از فرانسوی ها و 7 درصد از آلمانی ها و ایتالیایی ها هیچ پاسخی برای این پرسش نداشتند.

 به تاریخ 8 دسمبر 1991 توافقنامه بیلوژسکوی به خاطر فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و ایجاد کشورهای مستقل مشترک المنافع به امضا رسید.

این همه پرسی  در ماه جولای 2016 توسط شرکت IFOP  یکی از شرکت های قدیمی که درگیر این کار می باشد صورت گرفته است. در این همه پرسی 3006 نفر از آلمان، فرانسه و ایتالیا که از 18 سال بزرگتر بودند، شرکت کرده بودند. در این همه پرسی جمعیت، جنس، سن و جغرافیا همه در نظر گرفته شده است. حد اکثر اشتباه در این همه پرسی در کل کشور +/- 3.1 درصد و سطح اطمینان +/- 95 درصد می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала