یک دانشگاه امریکایی به پرداخت 100 میلیون دالر جریمه محکوم شد

© Photo / PixabayUS flag
US flag - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشگاه خصوصی "دی‌وری" به جرم نشر اکاذیب و تبلیغات دروغ به پرداخت 150 میلیون دالر غرامت محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از از نیویورک تایمز، دانشگاه خصوصی دی‌وری امریکا که چندین پردیس در سراسر این کشور دارد به خاطر نشر اکاذیب و تبلیغات دروغ باید مجموعا 100 میلیون دالر غرامت به دانشجویان شاکی، که تعدادشان به چندین هزار نفر می‌رسد، بپردازد.

ادیث رامیرز رئیس کمیسیون قضایی در متن ابلاغیه دادگاه به این دانشگاه نوشته است: دانشگاه دی‌وری در پیوند با استخدام و میزان درآمد فارغ‌التحصیلان این مرکز دروغ گفته است.

در تبلیغات این دانشگاه اعلام شده بود، که 90 درصد دانش آموختگان این دانشگاه می‌توانند در کمتر از شش ماه به شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود دست پیدا کنند و میانگین حقوق دریافتی آنها 15 درصد بیشتر از دانش آموختگان دانشگاه‌های دیگر خواهد بود.

در حکم محکومیت این دانشگاه اعلام شده است، که از این به بعد مقامات این دانشگاه اختیاری برای اختصاص کمک‌هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان نخواهند داشت و دیپارتمنت آموزش مستقیما روند اعطای کمک‌هزینه‌ها را پیگیری خواهد کرد و به دانشجویان نیازمند اعتبار مورد نیاز را اختصاص خواهد داد.

براساس اعلام مقامات مسئول، ساز و کار مناسبی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در نظر گرفته خواهد شد تا هیچ مرکزی نتواند از دانشجویان سوء استفاده کند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала