آکسفام: بیش از یک میلیون نفر در موصل گیر مانده اند

© REUTERS / Alaa Al-MarjaniИракские шиитские военные из "Сил народной мобилизации" рядом с городом Талль-Афар во время операции по освобождению Мосула в Ираке
Иракские шиитские военные из Сил народной мобилизации рядом с городом Талль-Афар во время операции по освобождению Мосула в Ираке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از یک میلیون نفر غیر نظامی در داخل شهر موصل عراق گیر مانده اند.

به گزارش اسپوتنیک، کای تباچیک سخنگوی سازمان بین المللی آکسفام در مصاحبه که با راشا تودی داشت، چنین گفت:- "درگیری ها برای آزادی شهر موصل حدود دو ماه است که جریان دارد و هزاران نفر از آن شهر فرار کرده و با این حال تا کنون بیش از یک میلیون نفر دیگر در این شهر از ترس هدف قرار گرفتن تک تیراندازها از خانه های شان بیرون نمی شوند و این بسیار مهم است که طرف های دیگر یک منطقه امن برای بیرون شدن این افراد را فراهم کنند".

او همچنین به این موضوع اشاره کرد، که «وضعیت موصل را سراسر جهان تعقیب و تماشا می کنند».

او تاکید کرد:- "در موصل وضعیت انسانی بسیار خراب است. سه میلیون نفر این شهر در سراسر عراق پراگنده شده است و پایان این بحران هیچ معلوم نیست".

قابل یاد آوری است، که «آکسفام» — انجمن بین المللی می باشد که بیش از 17 سازمان در آن عضویت دارند و در 90 کشور جهان فعالیت دارد. هدف این انجمن حل مشکلات فقر و بی عدالتی در سراسر جهان می باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала