ناتوانی در رهبریت ارتش افغانستان

© REUTERS / Ahmad Masoodناتوانی در رهبریت ارتش افغانستان
ناتوانی در رهبریت ارتش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتوانی در رهبریت ارتش افغانستان آقای کلیفلند از حضور افراد ناکار آمد و ناتوان در رهبری نیروهای ارتش کشور به شدت انتقاد کرده است و گفته که این چالش سالها در رهبری نیروهای امنیتی افغانستان وجود داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری بخدی، مایکل کلیفلند به تلویزیون یک گفته: به باور من در سطح بالای رهبری، رهبرانی اند که به درستی نمی ‌دانند چه کاری انجام دهند؟ ما روی این موارد قبلا نیز بحث و گفتگو کرده‌ ایم.این مقام ارشد نظامی حمایت قاطع گفته در صورتی که رهبری نیروهای امنیتی افغانستان درست نشود و برای نیروها، تجهیزات کافی، غذا و مواد سوختی فراهم نشود، آنان نمی توانند، در میدان های نبرد به درستی مبارزه کنند.
او افزوده: این چالش‌هایی بوده که ما در سال جاری با آن روبه رو بودیم؛ اما ما به همکاری‌مان با نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهیم داد، تا رهبران خوب را شناسایی کرده و از آنان حمایت و پشتیبانی نماییم و ارتقای شان دهیم.
سخنگوی ماموریت حمایت قاطع تاکید کرده که آنها در تلاش اند تا اساس و پایه برنامه‌های آموزشی را به منظور آموزش رهبران جوان نیز، ایجاد کنند. در همین حال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ضعف مدیریتی در این وزارت را در سال 2016 تایید می‌ کند اما از آمادگی‌ها برای کاهش آن خبر داده است.
او گفته است که در سال جاری، مشکلاتی در سطح رهبری نیروهای امنیتی وجود داشته است؛ اما رفع خواهد شد.
این در حالیست که وزارت دفاع امریکا در گزارش تازه خود به کانگرس این کشور گفته است که باید حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغان تا رفع کامل کاستی های در صفوف این نیروها ادامه یابد.
در گزارش وزارت دفاع امریکا به دستاوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان اشاره شده و آمده است که نیرو های ویژه افغان هنوز هم یکی از بهترین نیرو ها در نوع خود در سطح منطقه می ‌باشند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала