زاخاروا: عرضه سلاح توسط امریکا به مخالفان سوری به طور مستقیم هواپیماهای روسی را تهدید میکند

© Sputnik / Vladimir PesnyaБрифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой
Брифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماریا زاخاروا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که عرضه سلاح توسط امریکا به مخالفان سوری به طور مستقیم هواپیماهای روسی، پرسنل نظامی روسیه و سفارت روسیه را تهدید خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه که در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه به نشر رسیده، چنین آمده است:- "واشنگتن می خواهد کمک های نظامی به گروه های مخالف دولت سوریه که تفاوتی بسیار کمی از گروه های خونریز دیگر دارد، ارائه نماید. این سلاح ها شامل سیستم های دفاع هوایی قابل حمل از جمله راکت زنیت می باشد".

زاخاروا گفت: آیا دولت اوباما این را درک نمی کند که سلاح های ارائه شده به مخالفان سوری به زودی به دست جهادیونی خواهد رسید که به ظاهر معتدل به نظر می رسد، اما آنها برای مدت طولانی در کنار دیگر تروریست ها جنگ کرده است و دیگر به نام مخالف دولت سوریه نه بلکه تروریست نامیده می شوند.

در این اعلامیه تاکید شده است، که:- "به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد، و گروه های تروریستی مانند «جبهه النصره» که در حال حاضر بخش فرعی القاعده می باشد این کمک ها را بدست می آورد و در این صورت هواپیماهای روسی و پرسنل نظامی روسیه و سفارت روسیه به طور مستقیم زیر رگبار گلوله های تروریستان قرار می گیرد که چنین کاری تا هنوز صورت گرفته و چند تن از کارکنان ما کشته شده است. مسئولیت همه این ها به طور مستقیم به دوش امریکا می باشد".

بنابراین سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه این کار امریکا را کاملن خصمانه می داند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала