حمله هاکر های روسی بر سیتم انرژی برق امریکایی

© AFP 2023 / Jean-Philippe Ksiazekحمله هاکر های روسی بر سیتم انرژی برق امریکایی
حمله هاکر های روسی بر سیتم انرژی برق امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ایالات متحده امریکاخبر دادند که نرم افزار مخرب را در سیستم کمپنی انرژی برق درایالت ورمونت پیدا کردند،و آنرا بر حمله هاکر های روسی نسبت میدهند.

به گزارش سپوتنیک،واشنگتن پوست به نقل از منابع در دولت ایالات متحده روز جمعه نوشت ،که نظر به داده ها کدی که واشنگتن به هاکر های روسی نسبت میدهددر یکی از شبکه های انرژی در ایالت ورموت کشف شد.گزارش شده است که قبلآ اف بی آی  ماموران شرکت های کلیدی کشور را کد های ارائه کردند،که به هاکر های روسی نسبت داده شده و آنرا شرکت در ورمونت پیدا کرده است.شریه مشخص میسازد ،که در ایالت صرف دو شرکت انرزی فعالیت میکند: Green Mountain Power Burlington Electric. زمان تشخیص نرم افزار مخرب را نام نمیبرند همچنین منبع در مورد قصد هکر های بلقوه هیچ اطلاعاتی ندارد.با توجه به  اطلاعات نشریه "روسیه از کد برای نقض سیستم استفاده نکرده است"اما این  واقعیت است که دسترسی به شبکه برقی کشور یک تهدید جدی برای امنیت ملی است.

روزنامه می نویسد،"نفوذ لز طرف روسها میتوانست برای اخلال در خدمات عمومی استفاده شود.یا به عنوان یک آزمون که آیا آنها میتوانند در سیستم الکتروانرژی داخل شوند.

در ماه اکتوبر مقامات جامعه اطلاعاتی ایالات متحده خبر دادند که حملات سایبری در سیستم انتخاباتی این کشورکار هاکر های روسی است. پس از آن  سیا روسیه را به هک کردن سرور حزب دموکرات ها برای کمک به دونالد ترامپ  در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبرمتهم کرد.دولت امریکا هیچ شواهدی از دخالت روسیه  درحملات  سایبری  با هدف تاثیر گزاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هرگز ارائه نکرده است.مقامات روسی  چنین اتهامات را رد میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала