نظر سنجی موسسه یوگاو: غربی ها بر این باورند که اتحادیه اروپا در حال فروپاشی است

© AFP 2023 / Emmanuel DunandРазорваный флаг ЕС в Брюсселе
Разорваный флаг ЕС в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر مردم اروپا و امریکا اعتقاد دارند که اتحادیه اروپا در مسیر فروپاشی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از پایگاه اینترنتی 'هندلزبلات گلوبال' ، بر اساس نتایج این نظرسنجی که بطور اختصاصی برای روزنامه آلمانی هندلزبلات انجام شده است، بیشتر مردم اروپا و امریکا بر این باورند، که اتحادیه اروپا در مسیر فروپاشی است.
پس از یک رشته حوادث تروریستی و شوک های سیاسی در سال 2016 اکنون نظرسنجی جدید موسسه 'یوگاو' نشان می دهد که بیشتر مردم آمریکا و اروپا وقوع یک مناقشه بزرگ جهانی را محتمل می دانند.
شهروندان بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا — که 28 کشور عضو دارد — بطور کلی درباره آینده این اتحادیه بدبین هستند و بیم دارند که جهان ممکن است در حال حرکت به سوی یک مناقشه جهانی باشد.  
پس از یک سال حوادث شگفتی ساز سیاسی و پیروزی های پوپولیستی در سرتاسر جهان غرب ، اکثریت مردم انگلیس ، فرانسه ، آلمان و چهار کشور اسکاندیناوی گفته اند که درباره آینده اتحادیه اروپا 'تا اندازه ای' یا 'بسیار' بدبین هستند. مردم فرانسه و ناروی به ترتیب با 60 و 64 درصد بیشترین بدبینی را نسبت به اتحادیه اروپا دارند. 
بنا بر نتایج این نظرسنجی، همچنین اکثریت مردم این کشورها گفته اند که به گمان آنان انگلیس آخرین کشوری نیست که اتحادیه اروپا را ترک می کند. میزان پشتیبانی از اتحادیه اروپا در کشورهای اروپایی کاهش یافته هر چند بیشتر مردم خارج از انگلیس هنوز طرفدار ماندن در این اتحادیه هستند. 
افراد پرسش شونده در انگلیس ، فرانسه ، آلمان و امریکا گفته اند که به اعتقاد آنان وقوع یک 'جنگ جهانی' (global war) از عدم وقوع آن محتمل تر است. 
در ارتباط با مسائل داخلی نیز اکثر مردم این کشورها — به استثنای آلمان — انتظار دارند که وضعیت اقتصادی کشورشان در سال 2017 بدتر شود. 
بر اساس گزارش رسانه های غربی، سال 2017 به ویژه با قدرت گرفتن گروه های سیاسی راستگرا که از ناسیونالیسم پشتیبانی می کنند، سال چالش برانگیزی برای همه ساکنان زمین خواهد بود
مجله امریکایی 'فوربس' در گزارشی سال 2017 را با توجه به انتخابات در اروپا سالی چالش برانگیز و حتی پرآشوب برای این قاره پیش بینی کرد و نوشت: در حالی که بحران مهاجرت و حملات تروریستی مساله اصلی اروپا در سال 2016 بود، سال جدید میلادی با توجه به برگزاری چند انتخابات اصلی اهمیت فراوانی خواهد داشت و می تواند به صحنه رویایی بین تشکیلات سیاسی و پوپولیست هایی بدل شود که به دنبال امتیاز گرفتن از نارضایتی عمومی هستند. این مجله با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در فرانسه و آلمان، انتخابات سراسری در هلند، نروژ و جمهوری چک، انتخابات ریاست جمهوری در مجارستان و اسلوونی و انتخابات محلی در پرتغال نوشت: بریتانیا همچنان در ناآرامی ناشی از تصمیم خروج از اتحادیه اروپا به سر می برد و تبعات همه پرسی برکزیت می تواند انتخابات های محلی در انگلیس را تحت تاثیر قرار دهد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала