داگ بلادت: پوتین اوباما، شش در مقابل صفر

© Sputnik / Guneev Sergey /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اوباما
پوتین و اوباما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک گزارش میدهد، روزنامه ناروی داگ بلادت اخیرا با انتشار مقاله ای نوشت که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در صحنه های سیاسی شش بر صفر در برابر باراک اوباما همتای امریکایی خود برنده شده است.

به نوشتۀ داگ بلادت، پیروزی اول وقتی بود که پوتین به اوباما پیشنهاد نمود که زرادخانه کیمیایی سوریه منهدم شود که به این شکل دمشق را از حمله کشورهای غربی به این کشور نجات داد.
پیروزی دوم وقتی بود که پوتین شبه جزیره کریمه را به روسیه ملحق کرد. سال 2014 آمریکا و اتحادیه اروپا به همین دلیل، مجازات هایی علیه روسیه اعلام کردند که روسیه متقابلا مجازات هایی را اعمال کرد که به همین دلیل زیان های عظیمی به این اتحادیه وارد شد.
سومین پیروزی، سپتامبر 2015 هنگام آغاز عملیات نظامی ارتش روسیه در سوریه بود که مسیر جنگ را تغییر داد و دسامبر 2016 به سیطره ارتش سوریه بر حلب انجامید که یک پیروزی واقعی بود.
پیروزی چهارم، اواخر سال 2016 وقتی بود که روسیه، ترکیه و ایران برای تحقق حل سیاسی در سوریه توافقی تدوین کردند که ترکیه به عنوان عضو پیمان ناتو، روسیه را در این زمینه بر امریکا ترجیح داد و آن را به عنوان شریک انتخاب نمود.
پنجمین پیروزی، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا بود؛ چه اینکه دمکرات ها عکس پوتین را در کنار تصویر ترامپ قرار دادند اما ترامپ رییس جمهور شد.
ششمین پیروزی عدم پاسخگویی پوتین به اخراج دیپلومات های روسی از سوی اوباما از طریق اخراج نکردن دیپلمات های آمریکایی بود. پوتین به جای آن، فرزندان دیپلومات های امریکایی را به مراسم کریسمس در کرملین دعوت کرد.

منبع: العالم

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала