با رویکار آمد ادارۀ ترامپ رابطۀ امریکا با افغانستان بیش تر توسعه خواهد یافت

© AFP 2023 / Don Emmertبا رویکار آمد ادارۀ ترامپ رابطۀ امریکا با افغانستان بیش تر توسعه خواهد یافت
با رویکار آمد ادارۀ ترامپ رابطۀ امریکا با افغانستان بیش تر توسعه خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجۀ امریکا می‌گوید با روی‌کار آمدن دولت جدید آن کشور به رهبری دونالد ترامپ روابط آن کشور با افغانستان بیش‌تر تقویت خواهد شد.

توماس شنن معاون وزارت خارجه امریکا در امور سیاسی در یک سفری رسمی که روز گذشته به کابل داشت، با اظهار این مطلب تاکید کرد که این روابط نه تنها پایان خواهد یافت، بل توسعه نیز خواهد یافت.

معاون وزارت خارجه امریکا علاوه بر قدردانی از هم‌کاری مردم افغانستان در جریان زمام‌داری بارک اوباما با دولت امریکا، گفت که ما در صدد ایجاد فرصت و امکانات بیش‌تر در افغانستان هستیم.

در همین حال معین سیاسی وزارت خارجۀ کشور روابط کابل با واشنگتن را در دورۀ ریاست جمهوری اوباما دوستانه توصیف نموده و افزود با وجودی که افغانستان در سال 2015 و 2016 با مشکلات امنیتی مختلف دست و پنجه نرم نمود، ولی در این باره در هفته­‌های آینده با حکومت جدید امریکا بحث خواهیم نمود.

توماس شنن علاوه بر دیدار با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی، با حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجۀ کشور نیز دیدار و دوطرف روی روابط دو کشور و مسایل منطقه­یی بحث و تبادل نظر نمودند.

گفته می‌شود که مسایل امنیتی، مبارزه با تروریزم و نیرومندسازی نیروهای امنیتی افغانستان از موضوعات مورد بحث این دو سیاست‌مدار افغانی و امریکایی بوده‌است.

این در حالی‌ست که شماری از آگاهان به این نظر اند که با به وجود آمدن حکومت جدید به رهبری دونالد ترامپ، تغییر بنیادی و استراتیژیک در سیاست امریکا شکل نخواهد گرفت.

پیش از این سفیر امریکا در کابل نیز در پاسخ به نگرانی مردم افغانستان گفته بود که با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید نیز افغانستان از حمایت ایالات متحدۀ امریکا برخوردار خواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала