دادگاه ونزوئلا تصمیم مجلس این کشور مبنع بر استعفای مادورو را رد کرد

© REUTERS / Marco BelloПрезидент Венесуэлы Николас Мадуро
Президент Венесуэлы Николас Мадуро - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه عالی ونزوئلا اعلام کرد، که پارلمان این کشور حق ندارد که نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور را از قدرت برکنار کند.

به گزارش اسپوتنیک، ریا نووستی به نقل از بیانیه دادگاه می نویسد:- "نمایندگان مجلس نمی توانند مسئولیت سیاسی رئیس جمهور را از او بگیرد و این فراتر از اختیاران قانونی آنها می باشد".

 حزب حاکم همچنین تاکید کرد، که انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده برگزار خواهد شد، بنا براین هیچ ضرور نیست که در برابر قانون اساسی موضع گرفته و جهت تغییر رژیم تلاش کرد.

در این بیانیه دادگاه همچنین اشاره شده است، که در قانون اساسی ونزوئلا که در سال 1999 به تصویب رسید که هیچ ماده نیست که در آن توضیح داده شده باشد که می توان رئیس جمهور کشور را استیضاح نمود.

در همین حال، شب پیش مخالفان در مجلس ملی با اکثریت آراء تصویب کردند، که مادورو باید به دلیل عدم انجام وظایف خود پست ریاست جمهوری را ترک کند.

شایان ذکر است، که در ماده 222 و 232 قانون اساسی ونزوئلا به نوعی در باره کنترول قدرت اجرایی توسط پارلمان توضیح داده شده است — تا حدی که رئیس دولت در برخی موارد باید این پست را به طرف مخالف بدهد.

پیش از این دیوان عالی کشور اعلام کرده بود که مجلس باید از استیضاح رئیس جمهور دست بردارد. مادورو هم به نوبه خود مخالفان را متهم به «کودتای پارلمانی» کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала