مرکل: اروپا نباید به حمایت ابدی امریکا امیدوار باشد

© AP Photo / Markus Schreiberمرکل: اروپا نباید به حمایت ابدی امریکا امیدوار باشد
مرکل: اروپا نباید به حمایت ابدی امریکا امیدوار باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه در بلژیک گفت که اتحادیه اروپا نباید بر حمایت ابدی آمریکا تکیه کند.

مرکل پس از دریافت دکتورای افتخاری یکی از پوهنتون‌های بروکسل گفت:" از دید برخی از شرکای قدیمی ما ضمانت ابدی در مورد همکاری نزدیک با اروپائیها وجود ندارد".

خبرگزاری فرانسه نوشته است؛ مرکل که دیروز در بلژیک سخنرانی می کرد با اعتراض تعدادی از راست گرایان تندرو نیز مواجه شد، وی افزود که اتحادیه اروپا باید اتحاد خود در مذاکرات خروج بریتانیا از این اتحادیه را حفظ نماید.
وی افزود که اروپا با بزرگترین چالش های دهه های اخیر مواجه است و مناقشه هایی مانند اوکراین در مرزهای آن جریان دارد. به گفته مرکل "ساده انگاری است اگر برای حل مشکلاتی که در همسایگی ما جریان دارد بر دیگران تکیه کنیم".
صدر اعظم آلمان همچنین گفت که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سبب شد تا همبستگی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یابد و به فکر افزایش همکاری های دفاعی و دیگر موضوع ها بیفتند.
در جریان سخنرانی مرکل حدود 50 معترض وابسته به جنبش راست افراطی وورپست (Voorpost) علیه سیاستهای مهاجرتی مرکل اعتراض کردند.
مرکل که دوباره می خواهد در انتخابات آلمان نامزد شود با انتقادهای اروپائیان از سیاستهای باز مهاجرتی اش روبرو شده است. به گفته منتقدان، این سیاست ها موجب تشویق سیل مهاجران به اروپا شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала