مقایسه "بدگمانی جمعی" ضد روسیه با آغاز جنگ جهانی دوم

© Sputnikمقایسه "بدگمانی جمعی" ضد روسیه با آغاز جنگ جهانی دوم
مقایسه بدگمانی جمعی ضد روسیه با آغاز جنگ جهانی دوم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه Epoch Times، وجه مشترک میان نقش لهستان قبل از آغاز جنگ جهانی دوم و تقویت امروزی ناتو در اروپای شرقی را بررسی کرده است.

هوبرت فون برون نویسنده این مقاله یادآور شده است که در سال 1939 نیروهای نظامی آلمان و روسیه مقابل یکدیگر قرار گرفتند. سپس بسیج عمومی اعلام شد، که در واقع اعلام آغاز جنگ بود.

در حال حاضر، در چوکات عملیات "اراده اطلس"، امریکا در لهستان و دیگر کشورهای بالتیک 4000 سرباز و 2500 وسایط نظامی جابجا کرده است.

برون توضیح داد که هراس از "تهدید روسیه" در این کشورها وجود دارد، اما واشنگتن این را وظیفه خود میداند تا از "دوستان اروپای شرقی" محافظت کند.

به نظر نویسنده این ترس بی‌اساس است، چون ولادیمیر پوتین برای کسب این کشورها خطر رویارویی نظامی با غرب را قبول نمیکند. وی اضافه کرد:"به خاطر فتح کردن سرزمین‌ها از دیر زمانی بدینسو کسی نجنگیده است". تمام این موضوعات مشابه به "بدگمانی جمعی"، مرتبط با جنگ جهانی دوم میباشد.

خبرنگار همچنان یادآور شد که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، غرب به وعده‌اش در پیوند به گسترش ندادن ناتو در شرق و همچنان توافقنامه درمورد منع استقرار سلاح هسته‌ای و نیروهای خارجی نظامی در قلمرو جمهوری دموکراتیک آلمان اسبق، عمل نکرد. ایالات متحده امریکا و ناتو همچنان به "بازی با کارت‌های مشخص‌شده ادامه میدهند"- تجهیزات و نیروهای نظامی را در اروپای شرقی جابجا میکنند. برون افزود:" چنین رویکرد را "کمک به آوردن صلح" نامیدن — آخر جسارت است".

با این حال خبرنگار با ابراز امیدواری برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم گفت، اگر دونالد ترامپ به گفته هایش عمل کند و "بچه‌هایش را با تجهیزات نظامی دوباره به خانه برگرداند"، این کار ممکن است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала