شکست آزمایش راکت هسته ای انگلیس

© SputnikСтарт зенитной ракеты с ядерной боеголовкой
Старт зенитной ракеты с ядерной боеголовкой - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه ساندی تایمز فاش کرد، که آزمایش راکت هسته ای انگلیس از یک زیردریایی در سواحل فلوریدا در ماه جون گذشته شکست خورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، ساندی تایمز در گزارشی نوشت: آزمایش یک راکت هسته ای غیر مسلح از نوع ترایدنت که از یک زیردریایی در نزدیکی سواحل فلوریدا شلیک شد، در ماه جون گذشته شکست خورد.

انگلیس باید خود را برای مذاکرات سخت با اتحادیه اروپا آماده کند - اسپوتنیک افغانستان
انگلیس باید خود را برای مذاکرات سخت با اتحادیه اروپا آماده کند

یک منبع بلندپایه در نیروی دریایی انگلیس به ساندی تایمز گفت: راکت ممکن است در مسیر اشتباهی به سمت خاک امریکا منحرف شده باشد.

به نوشته ساندی تایمز، این نخستین آزمایش راکتی هسته ای انگلیس از چهار سال پیش است.

پارلمان انگلیس در سال 2007 میلادی به طور اصولی با تغییر سیستم بازدارندگی این کشور موافقت کرد و سال گذشته ساخت چهار زیردریایی را تصویب کرد تا تضمین کند، که انگلیس می تواند در جریان گشت زنی های دریایی خود به طور پیوسته سلاح هسته ای داشته باشد.

به نوشته ساندی تایمز، آزمایش راکت های ترایدنت از زیردریایی ها تنها پنج بار در قرن حاضر انجام شده است زیرا هر بار آزمایش، 17 میلیون پوند (21.5 میلیون دالر) هزینه بر می دارد.

مانور انگلیس برای آمادگی جنگ احتمالی با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
مانور انگلیس برای آمادگی جنگ احتمالی با روسیه

دفتر ترزا می نخست وزیر و وزیر دفاع انگلیس در بیانیه مشترکی ادعا کردند: در ماه جون نیروی دریایی انگلیس آزمایشی را برای شلیک راکت ترایدنت غیرمسلح از زیردریایی "ونجنسی" انجام داد، که این زیردریایی و خدمه آن در آزمایش موفق عمل کردند و همین امر باعث بازگشت زیردریایی به خدمت شد. ما به سلاح مستقل بازدارنده هسته ای خود اطمینان کامل داریم.

برد راکت هسته ای ترایدنت 12 هزار کیلومتر اعلام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала