شکست شرم آور برای امریکا

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaشکست شرم آور برای امریکا
شکست شرم آور برای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید امریکا، خواسته است تا سیاست امریکا در قبال افغانستان را تغییر دهد که در غیر آن صورت با یک "شکست تاریخی" مواجه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری جمهور ؛ "گروه اطلاعاتی سایت"، که یک گروه دیدبان فعالیت گروه‌های افراطگرا در فضای مجازی است، گزارش کرده که گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از رئیس جمهوری جدید امریکا خواسته تا علاوه بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان، سیاست خارجی دولت‌های قبلی را دنبال نکند. 
در این بیانیه آمده است که اگر امریکا رویکرد بارک اوباما و جورج بوش (روسای جمهوری قبلی امریکا) را دنبال کند انتظار یک "شکست شرم‌آور تاریخی" را داشته باشد. 
گروه طالبان با اشاره به "ناکامی" جنگ ۱۵ ساله‌ای امریکا در افغانستان گفته است که در کنار هزینه هنگفت مالی و "کشتار افغان‌های بی‌گناه" توسط نیروهای خارجی، این جنگ به اعتبار این کشور را در جهان نیز صدمه زده است. 
در بیانیه گروه طالبان همچنین به آقای ترامپ توصیه شده که به تحلیل ژنرال‌های امریکایی گوش ندهد زیرا آنها با پافشاری بر تداوم جنگ مانند گذشته "متوصل به گزارش‌های غیرواقع‌بینانه" می‌‍شوند. 
این در حالی است که آقای ترامپ دو روز پیش (جمعه، ۱ دلو) پس از پایان مراسم تحلیفش، از طریق کنفرانس ویدیوئی به نیروهای امریکایی مستقر در این کشور اطمینان داد که او در کنار آنها می‌باشد و از آنها خواست به مبارزه ادامه دهند زیرا امریکا پیروز خواهد شد. 
عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان، پیام رئیس جمهوری ترامپ به نیروهای امریکا مستقر در افغانستان را "نشانه‌ای مثبت و گامی بسیار خوب برای ادامه همکاری‌ها" خواند. 
امریکا اکنون ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد و در نظر دارد تا حضور تفنگداران دریایی در این کشور را افزایش می‌دهد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала