اسپوتنیک: اروپایی‌ها و امریکایی‌ها بطور متفاوت مفاد ناتو برای اتحادیه اروپا را ارزیابی می‌کنند

عضو شوید
براساس آمار نظرسنجی اسپوتنیک.نظر (Sputnik.opinion)، درحالیکه اکثریت اروپایی‌ها بدین باور اند که اتحادیه اروپا برای محافظت از تهدیدات خارجی، به ایالات متحده امریکا و ناتو ضرورت دارد، با این نظریه کمتر از 48 درصد امریکایی‌ها موافق اند.

این نظرسنجی را شرکت Ifop برای آژانس اسپوتنیک برگزار کرده است.

آنعده باشندگان اروپا که معتقد به نیاز اتحادیه اروپا به کمک ایالات متحده امریکا و ناتو، می‌باشند، را بیشتر از همه لهستانی‌ها (65 درصد)، ایتالیایی‌ها (65 درصد)، آلمانی‌ها (63 درصد)، تشکیل می‌دهند. این آمار در اسپانیا به 56 درصد، در بریتانیا 54 درصد و در فرانسه 53 درصد می‌باشد. با این حال افرادی‌که بدین باور اند که اتحادیه اروپا قادر به محافظت از خود می‌باشد، بیشتر از همه در اسپانیا (33 درصد)، ایالات متحده امریکا (31 درصد) و فرانسه (30 درصد) بسر می‌برند.

در کل افرادی که کمتر از 50 سال سن دارند و از احزاب جناح چپ طرفداری می‌کنند، بدین باور اند که اتحادیه اروپا برای تامین امنیت به کمک ایالات متحده امریکا و ناتو ضرورت ندارد. در تمام این کشورها بغیر از لهستان، این افراد تحصیل کرده می‌باشند که از درآمد بالا و وضعیت اجتماعی خوب برخوردار می‌باشند.

مسئله اهمیت ناتو زمانی داغ شد که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا ناتو را مهم، اما "قدیمی" خواند و خواستار اصلاحات آن شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала