سفر «اسماعیل خان» به کابل برای حضور در نشست حزب «جمعیت اسلامی»

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulسفر «اسماعیل خان» به کابل برای حضور در نشست حزب «جمعیت اسلامی»
سفر «اسماعیل خان» به کابل برای حضور در نشست حزب «جمعیت اسلامی» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربران فضای مجازی از سفر اسماعیل خان وزیر سابق انرژی و آب به کابل برای حضور در نشست سران حزب جمعیت اسلامی این کشور خبر دادند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم «محمد اسماعیل خان» از رهبران جهادی سابق افغانستان به کابل سفر کرده است تا در نشست اعضای حزب جمعیت اسلامی شرکت کند.

بر اساس گزارش کاربران در فضای مجازی، این نشست با هدف رایزنی و انسجام هرچه بیشتر حزب جمعیت اسلامی برگزار خواهد شد.

این اخبار در حالی مطرح می‌شود که سران حزب جمعیت اسلامی طی ماه گذشته از «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان تا «یونس قانونی» معاول اول دولت سابق این کشور از تریبون‌های مختلف بحث لزوم پارلمانی شدن در این کشور را پیش کشیده‌اند.

در جبهۀ طرفداران پارلمانی شدن افغانستان، اکثراً سران حزب جمعیت اسلامی به چشم می‌خورند.

عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان، از بدو امضای توافقنامۀ حکومت وحدت ملی با اشرف غنی رئیس جمهور این کشور بر عملی شدن این توافقنامه پافشاری می‌کرد؛ اما تاکنون در راستای تعدیل قانون اساسی گامی برداشته نشده است.

گفته می‌شود که در حکومت وحدت ملی، بخشی از نظام حکومت وحدت ملی تحت نظر عبدالله عبدالله است، با این وجود سران حزب جمعیت نسبت به نقش و نفوذشان در نظام نگران هستند و به تکاپو افتاده‌اند.

تأثیرپذیری بخش‌های مهم نظام در افغانستان از قوۀ مجریه، منجر شده تا کنترل عزل و نصب‌ها و تصمیم‌های مهم در این کشور توسط تیم ریاست جمهوری صورت گیرد و همین مسأله از گذر افول قدرت تاجیک‌ها در دولت، به نگرانی‌ها و تنش‌های درونی حزب جمعیت منجر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала