زنان مسلمان در برابر قانون ادغام دولت اتریش: حجاب من – حق من

© Sputnik / Said TsarnaevДевушка любуется цветами сакуры в Грозном
Девушка любуется цветами сакуры в Грозном - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اتریش تظاهرات بر ضد قانون منع حجاب اسلامی زنان در اماکن عمومی که چندی پیش طرح شده است، برگزار شد.
German Defence Minister Ursula von der Leyen - اسپوتنیک افغانستان
پتلون وزیر زن آلمانی در عربستان مشکل ساز شد

به گزارش اسپوتنیک، زنان مسلمان امروز بر ضد قانون منع حجاب اسلامی در اماکن عمومی تظاهرات کردند. مطابق این قانون که به تاریخ 31 جنوری طرح و ارائه شد، زنان مسلمان نمی توانند در مکان های عمومی از نقاب و حجاب که تمام بدن شان را پوشش می دهد، استفاده کنند. در صورت سرپیچی از این قانون متخلف 150 یورو جریمه خواهد شد.

زنان مسلمان که منتظر روز رخصتی بودند، امروز با تجمع در مرکز شهر وین مقابل ساختمان وزارت امور خارجه این کشور دست به راهپیمایی زدند و با شعار حق من — حجاب من خواستار لغو این قانون شدند. در این تظاهرات گفته می شود، که حدود سه هزار زن مسلمان شرکت کرده بودند. زباستیان کورتس نویسنده پیش نویس این قانون تا هنوز هیچ گونه واکنش در باره این تظاهرات نشان نداده و تا هنوز اصل بی طرفی خود را حفظ کرده است.

این پروژه یک و نیم سال به طور امتحانی اجرا می شود. این مشکل در حال حاضر برای اروپا بسیار حاد می باشد. در سال 2015 در زمان اوج مهاجرت مسلمانان به اروپا 2/3 اتریشی ها نفرت خود را از پوشیدن لباس مسلمان ها ابراز داشتند و همچنان 4/3 پاسخ دهندگان مخالف ساخت مسجد در این کشور بودند.  

Мусульманка в парандже - اسپوتنیک افغانستان
منع پوشیدن حجاب در آلمان

بسیاری از تحلیلگران اتریشی ممنوعیت حجاب را تلاش مقامات این کشور برای تضعیف موضع حزب راست افراطی که خواهان آزادی است، می دانند. محبوبیت این حزب به تازگی در این کشور روز به روز افزایش میابد. این قانون در 6 فیبروری برای بحث و بررسی ارائه می شود و تا پایان ماه مارچ باید توسط شورای وزیران به تصویب برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала