در امریکا محکمه استیناف درخواست تجدید نظر درمورد توقف فرمان ترامپ را رد کرد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteدر امریکا محکمه استیناف درخواست تجدید نظر درمورد توقف فرمان ترامپ را رد کرد
در امریکا محکمه استیناف درخواست تجدید نظر درمورد توقف فرمان ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده امریکا درخواست وزارت عدلیه کشور را درمورد لغو فیصله محکمه درپیوند به توقف فرمان دونالد ترامپ برای دفاع از تروریزم، رد کرده است.

قبل از این، روز شنبه وزارت عدلیه درخواست تجدید نظر درمورد فیصله محکمه سیاتل (ایالت واشنگتن) درپیوند به توقف فرمان ترامپ، به محکمه استیناف ارائه کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن پست Washington Post، وزارت عدلیه در متن درخواست تجدید نظر نوشته است که، این فیصله محکمه می‌تواند به جامعه آسیب مستقیم وارد کند.

محکمه استیناف برای وزارت عدلیه الی روز دوشنبه مهلت داده است تا به پرسش‌های مربوط به این ادعا جواب ارائه کند.

محکمه استیناف ناحیه نهم یک محکمه فدرال ایالات متحده امریکا می‌باشد، که قضایای ایالات آیداهو، آلاسکا، اریزونا، واشنگتن، هاوایی، کالیفورنیا، مونتانا، نوادا، اورگان و مناطق جزیره گوام و جزایر ماریانایی شمالی را بررسی می‌کند.

فرمانی را که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا امضا کرده است، از ورود اسلامگرایان تندرو به کشور ممانعت می‌کند. براساس این فرمان، پذیرش پناهجویان از سوریه به مدت نامعلوم و از دیگر کشورها به مدت 120 روز متوقف شده است. همچنان به مدت 90 روز ورود اتباع عراق، ایران، لیبیا، سوریه، سومالی، سودان و یمن به ایالات متحده امریکا، منع اعلام شده است.

شام روز جمعه جیمز روبرت قاضی فدرال محکمه سیاتل به دولت ایالات متحده امریکا دستور داد تا اجرای فرمان را متوقف کنند، این فیصله محکمه از اجرای فرمان در تمام کشور جلوگیری می‌کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала