غنی و ترامپ در باره کشورهای حامی تروریزم باهم گفتگو کردند

© Photo / S.K. Vemmer (U.S. Department of State)ایران ته د افغانستان د ولسمشر اشرف غني سفر ته یوه کتنه
ایران ته د افغانستان د ولسمشر اشرف غني سفر ته یوه کتنه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان و دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا، امشب باهم گفتگوی تلیفونی داشته‌اند.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید که آقایان غنی و ترامپ در این گفتگوی تلیفونی، در باره وضعیت امنیتی افغانستان، منطقه، امور اقتصادی، انکشاف و سرمایه‌گذاری، مبارزه با خطرات تروریزم و کشورهای حامی آن باهم بحث کرده‌اند.

دفتر ریاست‌جمهوری می‌افزاید که هر دو رییس‌جمهور در باره «تهداب مستحکم همکاری» میان دو ملت و دولت که براساس منافع و خطرات مشترک دو کشور استوار باشد نیز باهم بحث‌ کرده‌اند.

اشرف‌غنی در این گفتگوی تلیفونی با اشاره به نقش نیروهای امنیتی افغانستان گفته است که این نیروها از مرحله دشواری‌ها عبور کرده اما نیروهای حمایت قاطع و امریکایی به عنوان ممد اساسی و عمده در برابری امنیت و مبارزه با تروریزم در کنار نیروهای امنیتی افغانستان قرار داشته‌اند.

در همین‌حال، دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید که موفقیت افغانستان و تلاش‌های این کشور در راستای مبارزه با تروریزم به صورت عملی و موثر، دولت و ملت هر دو کشور را بحیث شرکای عمده‌ مبدل ساخته است.

اشرف‌غنی نیز اظهارات آقای ترامپ را تایید کرده می‌گوید که افغانستان از یک شریک خوب و به عنوان سکوی مبارزه با تروریزم در آینده نزدیک به یک همکار و شریک خوب که متکی به خود باشد، مبدل خواهد شد.

دونالد ترامپ در این گفتگوی تلیفونی گفته است که به زودی با اشرف‌غنی دیدار خواهد داشت. در این گفتگو هر دو رییس‌جمهور توافق کرده‌اند تا تیم‌های کاری دو کشور روی مسایل بحث شده و دیدار روسای جمهور دو کشور کار کنند.


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала