راکت پرتاب شده پیونگ یانگ در 350 کیلومتری ساحل کوریای شمالی سقوط کرد

© AFP 2023 / Ed Jones Ed JonesКорейский флаг на военном параде в Пхеньяне
Корейский флаг на военном параде в Пхеньяне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت بالستیک کوریای شمالی که امروز صبح پرتاب گردید در دریای جاپان در 350 کیلومتری شرق سواحل کوریای شمالی سقوط کرد.

 

کوریای شمالی تا چند کلاهک های هسته ای میتواند ایجاد کند - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی تا چند کلاهک های هسته ای میتواند ایجاد کند
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری کیودو سخنان تومومی اینادا وزیر دفاع جاپان را چنین نقل می کند:- "ما حدس میزنیم که این راکت در دریای جاپان در 350 کیلومتری شرق ساحل کوریای شمالی سقوط کرده است و همچنان ما تحقیقات خود را در باره اطلاعات درست از محل سقوط این راکت ادامه می دهیم".

این راکت بالستیک صبح امروز به وقت محلی 7:55 به وقت (مسکو 01:55) از یک پایگاه هوایی نظامی بخش غربی ولایت پیونگان — پوکتو پرتاب شد. به گزارش ارتش کوریای جنوبی این راکت پس از حدود 500 کیلومتر پرواز در دریای جاپان سقوط کرد. توکیو گزارش می دهد، که این راکت در بیرون از منطقه اقتصادی این کشور سقوط کرده است.

احتمال ساختن دو راکت بالستیک قاره پیما توسط کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
احتمال ساختن دو راکت بالستیک قاره پیما توسط کوریای شمالی

در حال حاضر از چگونگی و ساختار این راکت معلوماتی در دست نیست. اما کارشناسان در تلاش شناخت این راکت می باشند و می گویند، که این راکت یا از نوع راکت های میان برد «موسودان» و یا از نوع راکت کوتاه برد «رودانگ» می باشد.

دولت جاپان اعتراض خود را نسبت به پرتاب راکت از طرف کوریای شمال ابراز داشته است. یوسیهیدی سوگا دبیر کل کابینه جاپانی ها گفته است که تا کنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی از اثر سقوط این راکت گزارش نشده است. تومومی اینادا وزیر دفاع جاپان به نوبه خود گفت، که جاپان از پرتاب راکت کوریای شمالی خبر دارد و در حال جمع آوری اطلاعات در این باره می باشد. شورای امنیت ملی جاپان پس از سقوط راکت کوریای شمالی در دریای این کشور یک نشست اضطراری را برگزار نمود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала