ماراتن رادیو اسپوتنیک در یونسکو

© Sputnik / Alexei Danichevرادیو"اسپوتنیک"
رادیواسپوتنیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماراتن رادیو آژانس خبری و رادیو اسپوتنیک بمناسبت روز جهانی رادیو یونسکو در 9 شهر جهان خاتمه یافت که کارشناسان و گردانندگان اسپوتنیک روی مسایل توسعه رادیو در عصر گسترش سایت های اجتماعی بحث نمودند.

 در این طرح کارشناسان رادیوئی از کشورهای چون بریتانیا، ایالات متحده امریکا، اوراگوای، سوریه، عراق، چین،  لبنان، فرانسه و روسیه شرکت ورزیدند. در مرحله نهائی ماراتن رادیوئی، استدیوی اسپوتنیک فرانس شروع به فعالیت نمود که در آن ریشار لاباور، مدیر مسوول قبلی رادیوRFI، لئا ناکاش هماهنگ کننده طرح های یونسکو در امور گسترش رسانه ها و فرانسوا- برنر یویگ کارشناس در عرصه مواصلات استراتیژیکی و علوم اطلاعاتی انستیتوت تحقیقات بین المللی و استراتیژیکی فرانسه سخنرانی نمودند.

لئا ناکاش گفت: «سایت توسعه یافته شما، بسیار جالب و قابل خواندن و شنیدن است که به زبان های مختلف نشر میگردد. اگر از دیدگاه مساعدت به انسان مطالعه گردد، من میتوانم بگویم که اصل فعالیت شما، گسترش دسترسی به اطلاعات به چندین زبان در جوامع منزوی میباشد. با این همه فرهنگ خاص هر منطقه مد نظر گرفه میشود و به آن احترام میگذارید».

برای اولین بار بمناسبت روز رادیو یونسکو، خانم مارگاریته میترافانووا نطاق و گرداننده برجسته و الکساندر چئپل معاون اول رئیس عمومی نشریه "کمسومالسکایا پراودا"، ناشر رادیو "کمسومالسکایا پراودا"،  در نشرات رادیو- تلویزیونی اسپوتنیک به زبان روسی، اسرار مسلکی خود را افشا نمودند و گرایش گسترش رادیو در جهان معاصر را تحت بررسی قرار دادند.

با اساس همه پرسی های که صورت گرفت، معلوم شد که 59% علاقمندان رادیو از طریق انترنت رادیو را میشنوند و صرف 41% علاقمندی از طریق رادیو اطلاعات را بدست میاورند. مردم بیشتر از طریق ان لین- پلاتفون(تیلفون های موبیل،پلانشیت، تبلت ها و پادکست ها) رادیو را میشنوند که در سطر اول قرار گرفته اند، اکثریت خوانندگان و علاقمندان اسپوتنیک، باشندگان کشورهای آسیا میانه و آسیائی جنوبی، شرق نزدیک و امریکائی لاتین، چین، ایران و برازیل میباشند. برعکس، علاقمندان شنیدن اخبار از طریق رادیو، باشندگان کشورهای اروپائی مرکزی-آلمان، چک و ایتالیا میباشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала