وزیر خارجه ایران امریکا و متحدانش را به ایجاد داعش متهم کرد

© REUTERS / Brian Snyderوزیر خارجه ایران امریکا و متحدانش را به ایجاد داعش متهم کرد
وزیر خارجه ایران امریکا و متحدانش را به ایجاد داعش متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امریکا و متحدانش را به مسلح‌ساختن گروه‌های تروریستی منجمله "حکومت اسلامی"، متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف در مصاحبه اش با تلویزیون سی‌ان‌ان (CNN) گفت:" اشتباهات از آغاز کار صورت می‌گرفت. اما بزرگترین اشتباه- مسلح‌ساختن گروه تروریستی بود که نه تنها برای سوریه، بلکه برای تمام جهان یک تهدید امنیتی شمرده می‌شود. همان افرادی که داعش را مسلح ساختند، قبلاً صدام حسین و "القاعده" را مسلح ساخته بودند. آنعده کشورهایی‌که ایالات متحده آنها را متحدانش می‌نامد، و همچنان خود ایالات متحده، و اینجا من به گفته‌های خود رییس جمهور ترامپ اشاره میکنم، وی در جریان مبارزات انتخاباتی اش داعش را دست‌ساخته ایالات متحده امریکا خوانده بود".

به گفته وی، علاوه بر تامین مالی و سایر کمک‌ها به گروه‌ها تروریستی، یک دلیل دیگر ظهور داعش "اشغال" قلمرو کشورهای عربی توسط نیروهای خارجی، برخلاف اراده حکومت‌های این کشورها می‌باشد.

وزیر خارجه ایران افزود:" باور من اینست که حضور نیروهای خارجی در قلمرو کشورهای عربی، برخلاف خواست حکومت‌های این کشورها، افراط گرایان را به اتحاد و استخدام جنگجویان جدید منجمله جوانان محروم، تشویق می‌کند".

قبلاً ترامپ اعلام کرده بود که در صورت تحت کنترول آوردن مناطق نفتی در منطقه توسط ایالات متحده امریکا، امکان جلوگیری از ظهور گروه "حکومت اسلامی" وجود داشت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала