ترامپ از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اندهگین شد

© REUTERS / Brendan McDermidترامپ از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اندهگین شد
ترامپ از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اندهگین شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قصر سفید تاکید کرد، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در همکاری با ایالات متحده و برخی مسائل مهم در زمینه تامین امنیت جهانی نقش کلیدی را ایفا می کرد.

قصر سفید تاکید کرد، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در همکاری با ایالات متحده و برخی مسائل مهم در زمینه تامین امنیت جهانی نقش کلیدی را ایفا می کرد. در بیانیه قصر سفید که روزگذشته از طرف رئیس جمهور امریکا منتشر شد، آمده است« ترامپ از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اندهگین شد.» در متن این بیانیه افزوده است، ویتالی چورکین یک دیپلمات با تجربه و برجسته، بیش از ده سال با همتایان امریکایی اش در نیویارک همکار بود. به گفته رئیس جمهور امریکا، اگر چه مقامات امریکایی گاهی اوقات با همکار روسی خود موافق نبودند، اما چورکین در زمینه همکاری با امریکا و مسائل مهم با هدف تقویت امنیت جهانی نقش کلیدی را ایفا می کرد. رئیس جمهور امریکا درگذشت نماینده دائم روسیه را به مردم و دولت روسیه تسلیت گفت.
ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در تاریخ 20 فبروری یک روز قبال از 65 سالگی اش در نیویارک درگذشت. وی از تاریخ 8 اپریل 2006 به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و نمایند فدراسیون روسیه در شورای امنیت منصوب گردید.
طبق گزارش وزارت امور خارجه روسیه، چورکین در محل کارش درگذشت. ولادیمیر پوتین به این نماینده فقید مدال شجاعت اهدا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала