اتحادیه اروپا بر نهادینه‌شدن یک نظام مسؤل در افغانستان تاکید می ورزد

© Sputnik / Alexander Grashchenkov /  مراجعه به بانک تصاویر کابل
کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات پارلمان ‌اتحادیه اروپا که در حال بازدید از کابل است امروز (پنجشنبه 5 حوت) در یک نشست‌خبری گفت که، حکومت افغانستان تا سال ۲۰۲۰ باید اولویت‌هایش را برای دولت سازی، بهبود اقتصاد و تامین صلح، پایدار سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این هیئت همچنان تاکید کرد که اتحادیه اروپا حکومت افغانستان را برای نهادینه شدن یک نظام مسؤل، تامین صلح و رسیدن به توسعه اقتصادی حمایت خواهد کرد.
اعضای این هیئت تاکید می ورزند که وجود فساد اداری در نهادهای دولتی افغانستان واثر گذارنشدن کمک های اتحادیه اروپا به این کشور، برای این اتحادیه پذیرفتنی نیستند.
این هیات پارلمان اتحادیه اروپا دریک نشست خبری درکابل، سال های 2017 تا 2020 را برای حکومت افغانستان سال های تصمیم گیری برای تامین امنیت و توسعه می داند و می گوید که حکومت این کشور برای تامین صلح باید با برخی از گروه های مسلح مخالف، گفتگو نماید.
پیتراس استرویسس، عضو پارلمان اتحادیه اروپا گفته است:"این سال ها برای حکومت و مردم افغانستان سال های مهم خواهند بود، دولت افغانستان در درازای این سال ها باید بر دولت سازی، انتقال اقتصاد جنگ به اقتصاد صلح و تامین صلح، باید بیشتر تمرکز نماید و اولویت هایش در همین زمینه ها باشد."
اعضای این هیآت، حضور گروه های هراس افگن را در منطقه به ویژه در افغانستان نگران کننده می داند و از روسیه می خواهد تا در برابر افغانستان مسوولانه برخورد نماید.
پیتراس استرویسس افزود:"داعش یک سازمان بین المللی هراس افگن است و هیچ گونه گفت وگوی با آنان نخواهد شد."
اعضای هیآت اتحادیه اروپا تعهد می سپارند که برای رشد اقتصادی و تامین امنیت در افغانستان کمک های این اتحادیه ادامه خواهند یافت.
هربرت دورفمن، عضو پارلمان اتحادیه اروپا گفته است:"اعضای اتحادیه اروپا مجبور استند مرز های خود را به روی مهاجرین به ویژه کسانیکه به راستی مشکل سیاسی و امنیتی دارند بازنگه دارند.اما بیشتر این افراد مهاجرین اقتصادی اند و این مهاجرین روی شمار افغانی که مشکل سیاسی و امنیتی دارند، تاثیر می گذارد. مادر پی پیدا کردن راه حل برای مهاجرت های اقتصادی استیم."
این در حالیست که اعضای پارلمان اتحادیه اروپا از حکومت افغانستان می خواهند تا با فساد پیشه گان در هر سطح باید مبارزه نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала