هدف پوتین در سوریه تقویت دولت دمشق و مبارزه با تروریسم است

© AFP 2023 / DMITRY KOSTYUKOVپوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه در جمع نظامیان نیروهای بحری شمال این کشور گفت، او شخصا پیشنهاد اعزام کشتی هواپیما بر روسیه موسوم به دریادار "کوزنتسوف" به سوریه را مطرح کرده در عین حال تاکید کرد که روسیه نمی خواهد در امور داخلی سوریه مداخله کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با افسران ناوگان شمالی روسیه که در سواحل سوریه خدمت کرده‌اند گفت، گروه نظامی این ناوهواپیمابر روسیه توانست خساراتی فراوان به گروه‌های تروریستی در سوریه وارد کند.
وی خطاب به آنها گفت: شما همه ماموریت هایی که به شما محول شده بود را انجام دادید، خساراتی چشمگیر به گروه‌های تروریستی بین‌المللی از جلمه با هدف قرار دادن زیر ساخت ها، تجهیزات و انبار های مهمات آنها وارد کردید.
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: ارتش روسیه نقشی فراوان در اقدامات ضد تروریستی بین‌المللی ایفا کرده و شرایط را برای مذاکرات صلح میان دولت سوریه و مخالفان مسلح آن فراهم کرد.
پوتین تاکید کرد: هدف روسیه در سوریه ثبات بخشیدن به دولت مشروع این کشور و پایان دادن به مشکل تروریست ها در آن کشور بود.
وی افزود: هرچه زودتر کشور سوریه بتواند فرآیند حل و فصل سیاسی را به پیش ببرد جامعه بین‌المللی نیز فرصت های بیشتری برای پایان دادن به مشکل ترورسیم در خاک سوریه را خواهد داشت.
پوتین گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده نشان بیش از 4000 هزار شبه نظامی از روسیه و 5000 شبه نظامی از کشورهای متعلق به شوری سابق در حال جنگ در کنار ترورسیت ها در سوریه هستند.
پوتین تاکید کرد که این مشکل تهدیدی جدی متوجه امنیت روسیه کرده است. او همچنین از افسران روسیه به دلیل "عمل به وظیفه حفظ امنیت کشور" تقدیر و تشکر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала