دانشمندان با استفاده از سیب گوش مصنوعی ساخته اند

© Fotolia / Brian Jacksonدانشمندان با استفاده از سیب گوش مصنوعی ساخته اند
دانشمندان با استفاده از سیب گوش مصنوعی ساخته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان پوهنتون اتاوا در کانادا از ایجاد روش جدید برای ساختن گوش با استفاده از سیب‌های معمولی خبر داده اند.

دانشمندان قصد دارند تا در آینده با استفاده از سیب، بافت‌ها وارگان‌های مختلف بسازند و از آنها در عملیات پیوند استفاده کنند. دانشمندان سالهای زیادی را برای ایجاد روش ساختن ارگان‌های بدن با استفاده از سیب، صرف کرده اند.

  دانشمندان هدف تعیین کرده اند تا با انجام دادن تحقیقات متعدد، به ساختن آن نوع ایمپلنت‌های طبیعی دست یابند که بدن انسان آنها را رد و دفع نکند. در حال حاضر دانشمندان از مواد مختلف ایمپلنت‌ می‌سازند، اما آنها کامل نیست، و علاوه بر این، در اکثریت شان مشکل بقا وجود دارد. بدین لحاظ دانشمندان بطور دائم کار می‌کنند تا ارگان‌ها را از بافت‌های کامل‌تری بسازند که قادر به بقا باشند.

امکان استفاده از سیب برای رفع این مشکل برای دانشمندان یک کشف غیرمنتظره  بود. دانشمندان برای ساختن ارگان‌ها از اسکلیت سلولز سیب استفاده می‌کنند، و در آن سلول‌های انسان را کشت‌میکنند و به ساختن ارگان لازم آغاز می‌کنند. برای نخست دانشمندان آزمایش ساختن گوش را انجام دادند و آزمایش موفقانه انجام شد. دانشمندان درنظر دارند تا در آینده ارگان‌های دیگر را نیز با استفاده از سیب رشد بدهند و بسازند، علاوه بر این دانشمندان می‌خواهند تا از میوه‌جات دیگر نیز در این ازمایشات استفاده کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала