پنتاگون قصد دارد مشارکت نیرو های مسلح امریکا برای حمله به سوریه را گسترش دهد

© AP Photoپنتاگون قصد دارد مشارکت نیرو های مسلح امریکا برای حمله به سوریه را گسترش دهد
پنتاگون قصد دارد مشارکت نیرو های مسلح امریکا برای حمله به سوریه را گسترش دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های امریکایی به نقل از مقامات امریکا گزارش داده اند که طرح پنتاگون برای آزادسازی شهر"الرقه" سوریه از دست گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) ،خواستار افزایش مشارکت نظامی ایالات متحده امریکا است.

رسانه‌های امریکایی به نقل از مقامات امریکا گزارش داده اند که طرح پنتاگون برای آزادسازی شهر"الرقه" سوریه از دست گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) ،خواستار  افزایش مشارکت نظامی ایالات متحده امریکا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل روزنامه امریکایی "واشنگتن‌پست"، مشارکت نظامی چشمگیر ایالات متحده امریکا شامل افزایش نیروهای عملیات ویژه و افزایش محموله‌های تسلیحاتی می‌شود، که برای کردهای سوریه و نیروهای عرب که در این کشور مبارزه می‌کنند،ارسال می‌شود و همچنین شامل افزایش هیلیکوپتر های جنگی و توپخانه‌ها می‌شود.

پنتاگون همچنین پیشنهاد تسهیل یکسری محدودیت‌ها را مطرح کرده است که این محدودیت‌ها در دوران باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق امریکا وضع شده بود و شامل تعداد گروههای نظامی اعزامی به سوریه می‌شود که هم‌اکنون حدود 500 مربی و مشاور نظامی هستند که به نیروهای دموکراتیک سوریه آموزش می‌دهند.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که ایالات متحده امریکا هیچ نوع برنامه و فعالیتی برای آزاد سازی شهر "الرقه" ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала