کشف مجسمه های باستانی در یکی از تونل های داعش در موصل

© Sputnik / Hikmet DurgunIŞİD'in bir caminin içinden bile yer altına tünel kazdığı anlaşıldı.
IŞİD'in bir caminin içinden bile yer altına tünel kazdığı anlaşıldı. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک به نقل از نشریه تایمز به استناد به باستان شناسان گزارش میدهد، از تونل حفر شده توسط شبه نظامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" در موصل عراق، مجسمه های باستانی گاو بالدار آشوری، کشف شده است.

 چندی قبل نیروهای ارتش عراق در جریان عملیات بازرسی تونل های گروه تروریستی داعش زیر مقبره یونس پیامبر در بخش شرقی موصل، کاخ اسرحدون، پادشاه آشوریان را پیدا کردند و تا زمان رسیدن کارشناسان اداره آثار باستانی نیز به محافظت از آن جا روی آوردند. این کاخ حاوی نوشته ها، آثار باستانی و گنجینه های طلایی مهم متعلق به دوران آشوریان بوده و یکی از مهم ترین کاخ های این دوران شمرده می شود جایی که کشف آن نیز پیشرفت چشمگیری در زمینه اطلاعات تاریخی مبهم دوران مذکور به دنبال خواهد داشت.
مجسمه ها احتمالاً به قرن 7 قبل از میلاد تعلق دارد و مربوط به دوره بزرگترین پادشاهان آشوری میباشد — چیزی که شگفت آور، آثار باستانی از دست شبه نظامیان داعش آسیب ندیده اند. آنها قبلا آثار باستانی و بقایای باستان شناسی، که در موزه های شهر نگهداری می شدند نابود کرده بوند. در تونل ها حجاری و نقوش برجسته حک شده با نشانه های میخی بر روی آن، نیز کشف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала