چین: امریکا از پشت مجسمه آزادی مردم را هدف می‌گیرد

© AFP 2023 / Mark Ralstonچین: امریکا از پشت مجسمه آزادی مردم را هدف می‌گیرد
چین: امریکا از پشت مجسمه آزادی مردم را هدف می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای دولتی چین امروز (پنج‌شنبه) رسما به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره نقض‌های حقوق بشری پکن واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اخیرا با انتشار گزارش سالانه حقوق بشری خود از حدود 200 کشور جهان، به شدت چین را هدف انتقاد قرار داد. در این گزارش، چین به شکنجه، اعدام بدون دادگاهی شدن، سرکوب حقوق سیاسی و آزار و اذیت اقلیت‌های قومی و سایر مسائل متهم شد.
شورای دولتی چین (کابینه) اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا خودش از خشونت مسلحانه و سطح بالای زندانیان رنج می‌برد. علاوه بر این، گزارشی که خبرگزاری شینهوا منتشر کرد، تاکید دارد حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه هزاران تلفات غیرنظامی بر جای گذاشته است.
در گزارش کابینه چین آمده است: آمریکا از پشت مجسمه آزادی مردم را هدف گلوله قرار می‌دهد، تبعیض نژادی آن وخیم‌تر شده و نمایش مضحک انتخابات تحت سلطه سیاست پول شده و ‌این مدافع حقوق بشر خودخوانده، "افسانه" حقوق بشری‌اش را با اعمال خودش منطبق کرده است.
در این گزارش با اشاره به تلفات غیرنظامیان حین حملات پهپادی آمریکا آمده است: ایالات متحده آمریکا مکررا وضعیت حقوق بشری سایر کشورها را لگدمال می‌کند و خودش عمدا مردم بی‌گناه را قتل‌عام می‌کند.
در همین حال زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد چهارشنبه گفت، اظهارات دونالد ترامپ درباره مهاجران، مکزیکی‌ها و مسلمانان "زیان‌بار" است و به "بیگانه‌هراسی" دامن می‌زند و سیاست‌های مهاجرتی او به نقض‌ قوانین بین‌المللی منجر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала