نیرو های مسلح کوریای جنوبی بعد از استیظاح رئیس جمهور در حال آماده باش هستند

© AP Photo / Ahn Young-joonМужчина держит национальные флаги Южной Кореи в поддержку президента Пак Кын Хе
Мужчина держит национальные флаги Южной Кореи в поддержку президента Пак Кын Хе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از رای مثبت پارلمان کوریای جنوبی جنوبی به استیضاح رئیس جمهور ابن کشور و تعلیق وی، نخست‌وزیر کره جنوبی رئیس جمهور موقت شده است. ارتش کره نیز به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ (Yonhap)، دفتر "هوانگ کیو آن" نخست وزیر کوریای جنوبی که رئیس جمهور موقت این کشور شده، اعلام کرد که او قصد دارد ساعت 8 شب جمعه به وقت محلی یک سخنرانی سراسری خطاب به مردم انجام دهد. رسانه‌های کوریای جنوبی گزارش دادند هدف از سخنرانی وی کاهش نگرانی‌های مردم درباره امور دولت و کشور بعد از استیضاح اخیر پارک گئون های در پارلمان است.

هوانگ در حال حاضر به دلیل تعلیق گئون های از ریاست جمهوری تا زمان رای دادگاه قانون اساسی به برکناری رسمی گئون های و یا رای به ابقای وی در ریاست جمهوری، سمت رئیس جمهور موقت را به عهده دارد.

در همین حال "هان مین کو" وزیر دفاع کوریای جنوبی نیز امروز دستور آماده باش ارتش این کشور به منظور رویارویی با هر گونه اقدام تحریک آمیز کوریای شمالی را صادر کرده است.

وزارت دفاع کوریای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: " این دستور بعد از تماس هوانگ کیو آن با شخص وزیر دفاع و توصیه وی مبنی بر ضرورت آماده بودن ارتش کوریای جنوبی برای مقابله با اقدامات احتمالی کوریای شمالی صورت گرفته است."

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده فعلا هیچ فعالیت مشکوکی از جانب کوریای شمالی در پی استیضاح پارک گئون های مشاهده نکرده است.

 

همچنین دفتر پارک گئون های نیز اعلام کرده که وی قصد دارد بعد از استیضاح، با اعضای کابینه خود دیدار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала