شماری از مهاجرین در مسیر اروپا مورد سوء‌استفاده جنسی قرار می‌گیرند

© REUTERS / Yannis Behrakisشماری از مهاجرین در مسیر اروپا مورد سوء‌استفاده جنسی قرار می‌گیرند
شماری از مهاجرین در مسیر اروپا مورد سوء‌استفاده جنسی قرار می‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطر غرق‌شدن در بحر، بسته‌شدن مرزهای اروپا و از همه بدتر سوء جنسی از پناهجویان از تهدیدهایی‌ است که بر سر راه مهاجرین در سفر به اروپا وجود دارد.

به گزارشسپوتنیک به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در سال‌های 2015 و 2016، شمار زیادی از شهروندان افغانستان دل به دریا زده و برای دست‌یافتن به زندگی‌ ایده‌آل راهی اروپا شدند.

سلام وطندار با انتشار گزارشی اعلام کرد: بسیاری از این مهاجران با خانواده‌های‌‌شان خود را به ترکیه رسانده و قصد داشتند تا از دریای مدیترانه بگذرند و به آلمان برسند.

ناامنی، بیکاری و امید به آینده‌ بهتر برای کودکان، خانواده‌ها را وادار کرده تا تمام خطرهای این سفر را به جان بخرند.

آنها همه دارایی خود را فروخته و دست به قماری می‌زنند که چندان از برد آن خوش‌بین نیستند.

خطر غرق‌شدن در دریا، بسته‌شدن مرزهای کشور میزبان و از همه بدتر سوء جنسی از مهاجران و پناهجویان از تهدیدهایی‌ است که بر سر راه مهاجرین در سفر به اروپا وجود دارد.

«فریده» یکی از ده‌ها مهاجری‌ است که برای دست‌یابی به رویاهایش راهی اروپا شد و عزم سفر کرد و با شناختی که از تهدیدهای مهاجرت داشت، با خانواده‌اش رخت سفر بست.

وی می‌گوید که مشکلات سفر از یک‌سو و روش غیرانسانیِ قاچاقچیان از سوی دیگر، وی و خانواده‌اش را از ادامه سفر منصرف کرد.

فریده درباره فرصت‌طلبی و سوء استفاده قاچاقچیان از موقعیت بحرانی پناهجویان می‌گوید که قاچاقچیان‌از دخترها و زنان در خواست‌های نامشروع دارند.

چندی پیش یکی از اعضای شبکه زنان در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار، ادعا کرد که به شماری از زنان مهاجر در مسیر سفر به اروپا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

وی که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید، برخی از افغانستانی‌ها هنگام مهاجرت به کشورهای اروپایی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

با این که آمار دقیقی از موارد تجاوز جنسی به زنان افغانستان در دست نیست، اما دیده و شنیده‌های پناهجویان بازگشته به کشور نشان می‌دهد که تجاوز جنسی در این مسیر امر نامعمولی نیست.

«لورنس هارت»، مسؤول سازمان جهانی مهاجرت در افغانستان می‌گوید که مهاجران غیرقانونی در کشورهای غربی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

هارت می‌افزاید که سازمان جهانی مهاجرت تلاش می‌کند در طولانی به مشکلات مهاجران رسیدگی کند.

این سازمان با دولت افغانستان و نهادهای دیگر همکاری کرده تا زمینه کار در داخل برای مردم افغانستان مهیا شود و آنها مجبور به ترک کشورشان نشوند.

به گفته هارت، آنها در نظر دارند تا با افزایش ظرفیت نهادهای حقوقی و قضایی، قوانین جزایی موجود را بر قاچاقچیان انسان اجرا و درباره خطر‌های قاچاق انسان به مردم آگاهی بدهند.

بر اساس پژوهش سازمان جهانی مهاجرت در سال 2016 میلادی، 70 درصد مهاجرینی که به طور غیرقانونی کشورشان را ترک کرده‌اند، با مشکلات متعددی چون تجاوز، خریدوفروش عضو، توهین و تحقیر و بلاتکلیفی روبه‌رو شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала