ابراز نگرانی وزارت خارجه روسیه نسبت به طرح حمله عربستان به بندر یمن

© Sputnik / Evgenya Novozheninaابراز نگرانی وزارت خارجه روسیه نسبت به طرح حمله عربستان به بندر یمن
ابراز نگرانی وزارت خارجه روسیه نسبت به طرح حمله عربستان به بندر یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو از طرح حمله ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به بندر حدیده یمن ابراز نگرانی نموده و اعلام کرده است که این عملیات راه های کمک رسانی به ضهر صنعا پایتخت یمن را قطع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز طی بیانیه ای اعلام کرد: "ما مجبوریم بازهم در مورد بحران انسانی در یمن یادآور شویم. در پی تشدید دوباره عملیات نظامی تحت رهبری عربستان سعودی در یمن، وضعیت این کشور بیش تر از پیش فاجعه بارتر شده است. استیون اوبراین رئیس کمک های اضطراری و انسان دوستانه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت آمار فاجعه باری از وضعیت مردم در یمن آرائه نمود، و این وضعیت را "بزرگ ترین بحرانی انسانی در جهان" توصیف نمود".

ماریا زخارووا همچنین با ابراز نگرانی از طرح ائتلاف عربی برای حمله به بزرگترین بندر یمن (حدیده) هشدار داده است که: "عملیات نظامی طراحی شده جدید از سوی عربستان سعودی در این منطقه به طور ناگزیر منجر به فرار و بیجا شدن گستردهء مردم ملکی از این کشور خواهد شد، و همینطور راه های کمک رسانی برای رساندن مواد غذایی و دیگر کمک های بشردوستانه به شهر صنعا را نیز قطع خواهد کرد".

ماریا زخارووا با یاد آوری به اینکه کشور های غربی در سازمان ها و نهادهای بین المللی علاقه ای به بحث در مورد این مساله نشان نمی دهند، گفت: "ما خواستار متوقف کردن فوری همه اقدامات خصمانه علیه یمن هستیم، ما معتقد هستیم که راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد!"لازم به ذکر است که ائتلاف کشور های عربی تحت رهبری عربستان سعودی از ماه مارس سال 2015 عملیات نظامی را علیه نیروهای حوثی و مردم بی دفاع  یمن در حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور آغاز کرده اند. طبق اطلاعات کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، از آن زمان حدود 4 هزارغیر نظامی در یمن کشته و بیش از 6 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала