رشد جمعیت در قاهره در سال روان رکورد دار خواهد شد

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر رشد جمعیت در قاهره در سال روان رکورد دار شد
رشد جمعیت در قاهره در سال روان رکورد دار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمعیت قاهره امسال 500 هزار نفر افزایش خواهد یافت؛ اتفاقی که این شهر را از حیث رشد در جهان رکورددار خواهد کرد.

به گزارش "العالم" به نقل از رویتر، انتظار می‌رود در سال 2017 جمعیت قاهره — پایتخت مصر — 500 هزار نفر و بیش از هر کشور دیگری در جهان افزایش یابد. این وضع، اقتصاد شکننده مصر را که می‌کوشد از زیر فشار بحران ناشی از هرج و مرج سیاسی 6 ساله خارج شود با معضل جدیدی روبرو خواهد کرد.
بر اساس گزارش «یورومانیتور اینترنشنال،» ابرشهر قاهره که شامل 3 شهر قاهره، جیزه و قلیوبیه می‌شود، حدود 22.8 میلیون نفر جمعیت دارد و در سال 2017، 500 هزار نفر بر جمعیت آن افزوده خواهد شد.
به گفته محمد عبدالقلیل، مشاور آژانس آمار مصر، جمعیت قاهره حدود یک‌چهارم از جمعیت 92 میلیونی مصر را تشکیل می‌دهد و نرخ رشد طبیعی سالانه 2.4 فیصد جمعیت این شهر، 2 برابر متوسط رشد جمعیت در سایر کشورهای در حال توسعه است.
فقر گزنده در جنوب مصر، بسیاری از خانواده‌ها را به امید دسترسی به منابع درآمد، به فرزندآوری بیشتر وا می‌دارد. فرزندان آن‌ها در نهایت برای استفاده از فرصت‌های شغلی که در زادگاهشان به آن‌ها دسترسی ندارند، به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت می‌کنند.
همچنین به گفته شورای ملی جمعیت مصر، بسیاری از این خانواده‌ها پیش از تولد نخستین فرزند پسر، چندین فرزند دختر دارند. به گفته او، آن‌ها می‌خواهند فرزندانشان، نان‌آور خانواده باشند.
مهاجرت داخلی یکی از مهمترین دلایل افزایش شدید جمعیت در قاهره است. مصر 351 محله پرجمعیت و حاشیه‌ای را «نا‌امن» معرفی کرده است. این محله‌ها میزبان منازل افراد فقیر است که از ابتدایی‌ترین امکانات نظیر آب آشامیدنی پاک و فاضلاب محرومند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала