رسانه ها: چین و پاکستان برای ایجاد یک دهلیز امن اقتصادی توافق کرده اند

© AP Photo / GREG BAKERرسانه ها: چین و پاکستان برای ایجاد یک دهلیز امن اقتصادی توافق کرده اند
رسانه ها: چین و پاکستان برای ایجاد یک دهلیز امن اقتصادی توافق کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، امروز جمعه نسخه الکترونیکی روزنامه گلوبال تایمز گزارش داده است که، چین و پاکستان در سدد ایجاد دهلیز امن ، میان دو کشور هستند.

گلوبال تایمز به نشر بیانیه ای معاون نخست وزیر چین ژانگ گائولی، پرداخته و می نویسد، ژانگ در جمع بندی نتایج مذکرات با رییس ستاد ارتش پاکستان قمر جاوید بجوا گفته است که، چین و پاکستان باید در زمینه دفاعی و امنیتی با هم همکاری کنند، که منجر به ایجاد کریدور مستحکم اقتصادی دوجانبه میان آنها گردد.
معاون نخست وزیر گفت که توسعه سریع روابط چین و پاکستان تنها تاثیر سودمندی بر رفاه مردم دو کشور دارد، همچنین اثر مثبت بر صلح و ثبات در منطقه خواهد داشت. وی با بیان این مطلب تمایل طرف چینی را به تعمیق همکاری به بالاترین سطح ، با توجه به اهمیت هماهنگی مواضع پکن و اسلام آباد در مسائل بین المللی و منطقه ای نشان داد. او علاوه نمود که، روابط دوجانبه ما به یک سطح کاملا جدید رسیده.
بجوا گفت که نیروهای پاکستانی به طور فعال در حفظ امنیت در مسیر اقتصادی دو جانبه کوشش بخرچ می دهد.
پکن و اسلام آباد در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک دهلیز اقتصادی به طول حدود 3 هزار کیلومترهستند، که شامل شاهراه ها و راه آهن، و همچنین سیستم خط لوله پاکستان را از طریق بندر گوادر در اعماق دریا با سین کیانگ چین متصل خواهد کرد. این مسیر اجازه خواهد داد که چین مسیر بسیار ارزان تر و کوتاه تر برای حمل و نقل نفت و محصولات نفتی از خلیج فارس و همچنین به صادرات کالاهای چینی به شرق میانه و آفریقا دست یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала